Whitianga

1 maart 2016 - Whitianga, Nieuw-Zeeland

Het goede weer laat ons wat in de steek, gister regenbuien en vandaag de hele dag regen. Ik besef nu wat een geluk we tot nu toe met het weer hebben gehad want regenwouden ontstaan zelden door droog en zonnig weer. Gister hebben we de noordzijde van het schiereiland Coromandel bekeken helaas met weinig uitzichten dan. Vannacht een prima camping uit het niet nadat we in coromandel zelf uit nijd waren weg gegaan vanwege de absurde prijzen. Vandaag hele dag zeg maar stevige motregen dus zijn we maar een “thermaal bad” gaan bezoeken. Het water komt hier uit een vulkanische bron, van een diepte van 600m, zodat er een wat zwavelige lucht aan het geheel hangt. We hadden geboekt met lunch en ziet de NZ keuken die normaliter uit fish and chips bestaat, bleek hier “haute cuisine” en het geheel opgediend door een ober in korte broek. De NZ-er geeft niet om uiterlijk vertoon en de meeste mannen lopen hier in korte broek ook tijdens hun werk, overigens heb ik de pijpen ook nog niet aangeritst gehad. Het eten ach Jos had een vegetarisch schotel, wat schraal zou ik zeggen, en nu ja ze kreeg er geen vol gevoel van. Ik had vlees waarbij gevraagd werd of ik het “well done’ wilde, ja dat wilde ik, maar bij ons zouden ze het opgediende verbrand noemen, voordeel het was niet bloederig. Dan het warme water in, heerlijk in de open lucht in een subtropische tuin. Dus als het te warm werd even boven water in de regendouche. Maar ik moet zeggen, al deden de  mensen daar of het ontzettend heet was, en het warmste deel was best warm, ik thuis meer moeite heb met gaan zitten in een warm ligbad dat Jos juist verlaten heeft, dat is niet vulkanisch maar wel heter. Hopelijk wordt het weer morgen beter, want dat is beloofd, we gaan dan Cathedral Cove bekijken, en daarna verlaten we het schiereiland in zuidelijke richting naar Waiki.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl