Anders dan gedacht

11 maart 2024 - Praia do Carvoeiro, Portugal

We zitten inmiddels in onze laatste week aan de Algarve. Vandaag na een paar wat mindere dagen weer fraai zonnig weer. Het is hier ook winter weet U. Soms zou je dat hele periodes niet zeggen maar het komt voor zoals nu. Dus ja wat gaan we nog ondernemen zo op het laatst, nu ik had nog een oogje op een cache route met maar liefst 36 caches, langs een weg dus “befietsbaar”. Nu heb ik vorige week mijn been net onder de knie wat ontveld. Ja ik stapte op een vrij grote steen en die kantelde, en ik was niet snel genoeg met weg springen het valpartijtje stelde niks voor maar mijn perkamenten velletje kon dat niet aan. Hoe zal dat met fietsen gaan? Maar ik had voor het fietsen bedacht we rijden naar de start als ik daar eenmaal ben moet ik wel op de pedalen. Dat was ook zo het trok wel wat maar alles bleef functioneren. De route was overigens een vraagteken, op mijn GPS-kaart kwam een raar teken voor, een algemeen gevaarbord met daarin 18%, en volgens de hoogtelijnen een stijging dus. Dat halen we niet zelfs niet lopend met de fiets dus wat nu. Ik had gedacht we doen de caches tot de stijging, dan terug en met de fietsen op de auto naar boven rijden, parkeren en verder fietsen en weer terug. Helaas bleek er bij de start ook al een lange stijging maar die konden we nog wel aan. Eenmaal boven gekomen ontwaar ik even verder een bord 20% omlaag dus, poeh dat is flink zeg maar steil omlaag. Overigens is het voor mensen die hier niet omlaag willen dan wel durven, misschien praktischer om dat bord voor de afdaling te zetten en niet onderweg. Enfin wij terug naar de auto die onder de helling geparkeerd caches gedaan dan weer terug naar de auto. Met de fietsen achterop omhoog een paar caches in het voorbijgaan mee gepakt en door naar de laatste cache.  Fietsen van de auto en heen en weer de resterende  caches gedaan. Het lijkt allemaal erg ingewikkeld en dat was het ook, ik denk dat ik vannacht nog onrustig zal slapen met die onverwachte afdaling op mijn geheugen….