Cathedral Cove

2 maart 2016 - Whitianga, Nieuw-Zeeland

Wow welk een schitterend spektakel hebben wij vandaag (woensdag) gezien. Na een hele nacht regen viel het er vanmorgen ook nog met bakken uit de lucht. Maar na 9 uur kwamen er kleine onderbrekingen in de regenstroom. Toen we om 10.30 uur vertrokken kwamen we op de weg naar de kust al bijna direct voor een totaal overstroomde brug te staan even kijken wat de tegenligger doet hij spettert er door heen dan wij ook maar, en dat lukte even verderop werd een deel van de weg dwars overstroomd, o de terugweg was dit nog veel erger overigens. Bij hot water beach was zwemmen verboden, het was hoog water en een flinke branding. Bij laag water kun je hier een kuil graven die als het mee zit volstroomt van onderop met heet water nu was het tij niet goed dus er werd niet gegraven. Het was wel mooi strand overigens. Bij cathedral cove was het druk maar een andere camper rijder zei wij gaan zo weg en dat plekje hebben wij gebruikt. Van hier zijn we naar het spektakel strand gelopen ongeveer 3 kwartier lopen enkele reis. En daar…. welk een spektakel ontplooide zich daar moeilijk te beschrijven maar  een baai met overal eilanden en rotspunten. Rotswanden boven zee en een grot met waterdoorstroom de Cathedraal dus. Het was de wandeling waard dus, onder een lekker zonnetje anders is het natuurlijk ook zo mooi niet.