Het zit er op

13 maart 2024 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Vandaag een laatste autotocht gemaakt we wilden een cache bezoeken dus het coördinaat in de Tomtom en gaan toch. Nou nee dus allereerst gaat ie op zoek naar de tolwegen, hoe zo speelt geld geen rol of zo. Nee het is natuurlijk sneller dat wel maar inmiddels weet ik dat onze tuftuf bij 110km/u echt wel meer benzine verbruikt dan zeg bij 60km/u, en we hebben de tijd toch… Enfin ik had een route in gedacht en dacht hij past zich wel aan, en dat was ook zo maar eerst toen de bestemming al ongeveer aan de kim verscheen. Ik durf niet “neem kortste route” in te voeren want onverharde wegen niets is dan te dol. En de voorkeur kortste route maar wel verhard tja… die hebben we niet. Maar ja met de GPS er bij komen we er, via een schitterende verharde route. Het gekke is dat vaak die binnendoor weggetjes ook nog een veel beter wegdeksel hebben. En ook wat betreft snelste route… ik weet het niet hoor, tot onze verbazing mag je hier vrijwel overal 90 rijden tenzij er sprake van bebouwing is. Het is volgens mij sterk af te raden maar het is toegelaten. Vandaag zagen we twee auto’s die er kennelijk gebruik van hadden gemaakt en elkaar midden op de weg tegen waren gekomen… nou aan die twee was niet veel meer op te knappen zeg maar. Maar we hebben verder genoten van het fraaie landschap. Morgen de laatste dingetjes regelen en de auto inpakken, en dan vrijdag voor ons doen erg vroeg op pad… En het zonnetje dan, ach we hebben de foto’s nog.

1. Peter:
    14 maart 2024
    Als jullie er aan toe zijn een hele goede thuis reis gewenst.
  2. Hilly:
    14 maart 2024
    Goeie reis en het is hier vandaag ook mooi zonnig en 16 graden
  3. Paul:
    16 maart 2024
    Succes verder. Wel thuis. Hier is het voorjaar begonnen.

Jouw reactie