Ja we zijn er nog

28 februari 2024 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Goh al lang niets van ons laten horen, maar we zitten nog steeds in de Algarve. Ro is met de meiden een weekje hier geweest dus een week activiteiten alom. Gisteren zijn nog eens de Fioa berg opgereden, teneinde 2 caches alsnog te verschalken, hetgeen helaas maar in één geval lukte. Daarna wilden we door naar de westkust, en niet door naar de top vanwege de harde wind. Je wilt niet weten welk een verrassende route de Tomtom hiervoor bedacht. Steil en heel smal een deel van de weg hadden we met de kids ook al omhoog gereden zij vonden dat wat minder maar ze zaten dan ook aan de afgrondzijde in de auto. Enfin omlaag lijkt makkelijker, maar wat denk je een tegenligger en jawel een landgenoot, die had waarschijnlijk ook een Tomtom, waardoor ie hier verzeild raakte. Het passeren lukte redelijk. Aan de westkust stond een zeg maar stevige wind en er werd aan Kitesurfen gedaan. Dat zijn daar in Portugal nog eens super bazen, je zegt gewoon hoor eens baas als er windkracht 5 of meer is kom ik niet dan ga ik surfen…. denk ik, en dat mag dan. We hebben hier een cache gepakt die we vier jaar geleden niet durfden te doen. Hoe ouder hoe gekker zullen we maar zeggen, maar het viel uiteindelijk wel mee, en toevallig zag ik hem snel. Alleen lag er veel zeeschuim en moest je met de stok prikken of er geen gat onder zat. Nog steeds mooi weer, maar wel veel wind en dat maakt het ook wel kouder. Nog een goeie 2 weken dan moeten we weer op de terugweg de tijd vliegt het lijkt wel zeeschuim…