Thames

28 februari 2016 - Thames, Nieuw-Zeeland

We zijn zaterdag zonder kleerscheuren door Auckland gereden, lastig was dat Truus maar bleef aangeven houdt de rechterbaan. Dit nu is hier de baan voor de maniakken en minder geschikt voor onze Tuktuk een goeie 80 km/u haalt ie wel daarboven wordt het wat onrustig. Als de weg dan ook nog eens gaat stijgen wordt het allemaal een stuk minder. Lastig is dat moeilijk op afstand te zien is hoeveel banen er doorgaan, ik zat nog al eens in “lane end 200m ahead” en moet hem er dan weer tussen frommelen. Maar goed het is gelukt we zijn langs de kust zuidoostwaarts gereden en hebben onderweg een mooie wandeling gemaakt over een heuvelachtige landtong. Onderweg ging ik in de fout we wilden koffie drinken maar niks dus, bij een jachthaven bleek een etablissement. Ik dacht nog bij het inparkeren nou een lekkere lange plek, fout dus … uitsluitend voor auto’s met boottrailer, gelukkig niet weg gesleept. Gisteravond toen we op de camping kwamen begon het te regenen tot ver in de nacht. Vandaag (zondag) was het mooi weer en nu ik dit tik 20.00uur regent het wat. De voorspelling is morgen regen daarna weer beter. We gaan rond het schiereiland Coromandel, morgen gaat de laatste week in als er tijd is gaan we nog naar Roturoa om wat van de vulkanische activiteiten te zien. De mobiele hotspot houdt in dat je op uiterst selectieve plekken internet kunt hebben zo lijkt het. Helaas is er niet bij gezegd waar die plekken zijn. Hopelijk kan ik dit morgen verzenden…