Whangarei

25 februari 2016 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

We hebben ons niet aan de planning gehouden en zijn nog een nacht op de natuurcamping blijven staan. Dit omdat de wandeling die wij in de omgeving maakten wat zwaarder uitpakte dan gedacht. De route was 6 km en er stond 2 tot 2,5 uur voor, nu dat leek niet onoverkomelijk. Wat hier echter tactisch weg gelaten werd, was het hoogteverschil. Het hoogste punt lag op 180m maar omdat zeeniveau ook in NZ 0 is was dat op zich al een hele klim. Door een ingewikkeld circuit te maken kwamen hier nog steeds nieuwe afdalingen en klimmetjes bij. Met een extraatje vanwege 3 caches stond de teller uiteindelijk op ruim 450m waarvan we eerder vastgesteld hadden dat we dat teveel vonden. De rest van de dag hebben we geluierd aan het strandje en gezwommen in de baai waar nu eens geen flinke branding. Donderdag dan naar Whangarei ook bij deze rit die op papier deels langs de kust gaat weinig uitzichten over baaien. Bij whangarei hebben we nog een boswandeling gedaan waarbij ook hier enige nuttige informatie achterwege bleek te zijn gelaten. De route was ruim 8km maar er werd niet aangegeven dat er vanaf de parking nog wel 1km naar de start moest worden gelopen, en terug natuurlijk dat is wel 25% meer ja... Hier bleek een deel ernstig doorkliefd met riviertjes zodat ook het nodige klimmen en dalen moest worden bijgeteld. Hierna bleek het vinden van een camping niet eenvoudig ze komen altijd met Holidayparken aanzetten. Een camping die op mijn kaart stond bleek er inmiddels geen meer te zijn, maar we konden wel staan en nu heerlijk weer eens een warme douche. Vrijdag gaan we richting Auckland en moed verzamelen om daar doorheen te rijden, het is onvoorstelbaar wat een autodrukte daar valt te beleven.