bay of islands

24 februari 2016 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Tja weer even buiten bereik, maar we zijn wel door gegaan hoor. Inmiddels hebben we de noordelijke uitloper van het eiland bezocht met als hoogtepunt een bezoek aan Cape Reinga. Bij de vuurtoren bedachten we dat we inmiddels de meest verre in alle windrichtingen van het eiland bezocht hadden.  We hebben in Awanui bij een motel gestaan, waar we van het zwembad gebruik hebben gemaakt, ook wel eens lekker. Daarna hebben we halverwege de landtong naar Cape Reinga op een natuurcamping gestaan bij een heerlijk strandje met heel wit zand, waar we ook gezwommen hebben. De rit op dinsdag langs de Bay of Islands viel me wat tegen eerst kwam de weg eigenlijk niet bij het water daarna werd het erg druk. Maar wel leuke ouderwetse plaatsjes. We zijn 2 keer met een pontje over gevaren meer hebben ze er dan ook niet. Nu staan we op een natuurcamping op een uitloper in de oceaan Puriri Bay. Morgen willen we hier een wandeling doen, en dan door naar Whangarei. Al een paar dagen kon ik de ruitensproeier niet gebruiken, of eigenlijk er kwam niets uit de sproeier. Vandaag bij de pomp gevraagd wilt u de ruitensproeier bijvullen, er niet bij zeggend dat wij de vulopening niet konden vinden. Nu de hulpvaardige pompbediende kon hem ook niet vinden. Hij kroop uiteindelijk onder de auto om de slang te volgen, en toen ja daar in de treeplank weggewerkt. Maar vullen gaf geen oplossing uiteindelijk doorgeblazen en ja daar was water op de ruit. Een hulpvaardig volhoudertje dus…

1. Peter:
    25 februari 2016
    Fijn dat het nog steeds goed gaat met jullie. Vertrouw alleen niet te veel op de TomTom,
    hier is een paar dagen geleden een mevrouw de IJssel in gereden, want de pont was al weg,
    gelukkig goed afgelopen. In Emmen is een automobiliste een bejaarden centrum ingereden
    de dame van 92 die aldaar op een home trainer dood, de bestuurster gewoond,
    zo zie je maar. Belangrijk dat je zelf ook op let. Peter