Weekend

6 december 2014 - Santiago del Teide, Spanje

Het is weekend ik merk dat er minder vrachtverkeer is verder wat rustiger waar ik anders een tijdje moest wachten kon ik nu doorrijden. Bij het ziekenhuis is het ook rustiger en als ik de parkeergarage inrijd….. surprise anders moest ik naar parkeerdek 4 om een plekje te vinden nu kan direct tegenover de inrit staan! Mooi toch ik en loop naar de ingang en door tot halverwege hé die deur is dicht sterker nog op slot. Ik probeer het nog met een aanloop maar niks hoor hij gaat niet open. Heb ik nog geluk dat de toiletten (aseos) eerder in de gang waren, anders had ik het zeker niet droog gehouden. Nou ja terug dan maar weer maar ik weet verder geen ingang, of toch de oude weg via de “urgencias” en ja dat lukt al is het wel om. Zelfs hier weinig mensen, eerder moest je je naar binnen wringen nu kan ik doorlopen. Enthousiast begin ik aan de trappen, maar de 5 etage is toch wel hoog... puf puf... vanaf de begane grond. Jos ligt gelukkig op hetzelfde plekje, maar nu geen mooi uitzicht het regende in Santa Cruz terwijl ik onderweg prachtig weer had. Als ik een kwartier binnen ben komen er 2 verpleegkundigen binnen we komen u wassen (Jos dus) en ik kan opzouten voor een halfuur. Daar gaat mijn bezoekuur, tja weekend minder mensen dus het ochtendwasje wordt het “lunchwasje”. Heden morgen is er een dokter geweest weer een ander, maar ja universiteit hè, die haar in begrijpelijk Engels kon uitleggen wat er was, fijn wel na 5 dagen. Ze heeft aan beide zijden een dubbele fractuur, het worst wat technisch, aan haar heup/bekken en mag een aantal dagen zeker nog niet rechtop zitten laat staan staan. Verder wat vocht achter de longen waardoor vliegen ook niet direct kan. Kortom de eventuele terugvlucht zal nog wel even op zich laten wachten. Maar we weten nu tenminste een beetje hoe en wat. Dan komt er weer een cliniclown langs en moet ik weer een kwartier de gang op. Maar goed dat het bezoekuur op deze afdeling zeer royaal is. Tussendoor kan ik haar nog van de door mij gevankelijk meegevoerde cappuccino laten genieten en…jonge goudse.

1. Irene Mul:
    6 december 2014
    Klinkt elke dag wat positiever, fijn, eindelijk weet je nu wat. Wel lomp dat jullie pas na 5 dagen horen dat ze 2 dubbele breuken heeft, maar goed het Spaanse tempo zeker. Hou je taai
  2. Hanneke:
    6 december 2014
    Pff heftig hoor. Goed dat jullie nu eindelijk iemand hebben kunnen spreken die jullie iets in het Engels heeft kunnen vertellen. Zou fijn zijn als jullie een gesprek krijgen waarbij iemand voor jullie kan tolken. Heel veel sterkte met alles wat er op jullie pad is gekomen.
  3. Mas:
    6 december 2014
    Zijn ze nog een beetje scheutig met Morfine daar of heeft ze nog veel pijn? Nog wat wijzer geworden van de alarmcentrale? Heel veel liefs en sterkte.
  4. Eef:
    7 december 2014
    hè hè, gelukkig eindelijk iets wat je positief kunt noemen, Ton hou je goed, hopelijk kun je vast om de foto's kunt beginnen te zeuren, om die mee naar nederland te krijgen straks. veel sterkte hè
  5. Peter:
    7 december 2014
    Fijn te lezen, dat er eindelijk wat helderheid is gegeven. ik wens jullie sterkte, Peter
  6. Hilly:
    7 december 2014
    Gelukkig weet je nu tenminste iets, hoewel de vooruitzichten op dit moment wel even slikken is. Het zal best allemaal weer goed komen maar niet alleen voor Jos ook voor jou is het op dit moment dus echt afzien. ik wens jullie heel veel sterkte.
    groetjes vanuit Odoorn
  7. Lexi nahon:
    7 december 2014
    Gelukkig weten jullie waar je aan toe bent heel veel sterkte
    voor jullie beiden liefs lexi
  8. Lisa Schippers:
    Beste Ton en Jos,
    Wat een pech.... Ik hoorde via mama dat Jos een ongeluk gehad had. Wat naar dat je nu in Spanje in een ziekenhuis ligt waarbij er bovendien niemand is die Engels spreekt.
    Heel veel sterkte. Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid over wat er precies aan de hand is, wat er moet gebeuren en wanneer Jos weer naar Nederland mag komen.
    Liefs, Anaika, Wiebe, Jenny en Lisa
  9. Lisa Schippers:
    Beste Jose
    gaat het al beter? ik hoop het wel.
    Het zal best zwaar zijn. In zoon saai ziekenhuis.
    HHHEEELLL VVVEEELLL beterschap