Zondag 7-12

7 december 2014 - Santiago del Teide, Spanje

Heerlijk rustig rijden onder politiebegeleiding, tja de auto imiteert als ik bergop rijdt dus langzaam een politie sirene. De eerste dag zat ik steeds in mijn spiegel te kijken waar zit ie dan maar nee ik was het zelf. Op de snelweg is het piepje zo hoog dat ik het niet meer kan horen. Vandaag leek het nog stiller in de garage je zou bijna gaan denken dat de Spanjaarden allemaal in de baas zijn tijd op ziekenbezoek gaan. Gister was het een feestdag, waarschijnlijk de terugkeer van St Nicolaas en morgen ook feest nu vanwege Maria kijk zo kom je het jaar wel door. Ik heb overigens begrepen dat ze het hier tot de kerst zonder feestdag moeten stellen, zware tijden dus. Als ik bij Jos kom, ruim voor toegestane tijd maar niemand die wat zegt, ligt ze te slapen wat jammer nu. Maar ja anders slaapt ze vannacht niet, ik heb dus de schone slaapster maar wakker gekust onder haar zuurstofslangetje. Er verandert ogenschijnlijk niet veel, al hebben ze er achteloos ook nog een paar gekneusde ribben bij gedaan. En dat kwam niet van het wassen, dat ook vandaag midden op het bezoekuur ging plaats hebben. Ik had aanspraak want net toen ik de gang op was gestuurd kwam er een vrijwilligster van de ANWB langs een Nederlandse verpleegkundige. Ze heeft ons wat bijgepraat over gewoontes hier in ziekenhuizen, maar of we daar ons voordeel mee kunnen doen staat nog te bezien. Ze gaf Jos wel nog een tip hoe het hoesten voor de ribbenkast  minder pijnlijk te maken. Tjonge de goudse kaas was al op maar nu had aardbeienyoghurt in mijn picknickmand meegenomen, helaas wel een lepeltje vergeten dus moest het genuttigd worden met de soeplepel. Niet vergeten morgenochtend kaas kopen…

1. Hanneke:
    7 december 2014
    Hallo dappere mensen, fijn dat je de tijd en de energie kan vinden om ons op de hoogte te houden Ton. Fijn dat je nu even een Nederlandse verpleegkundige en iemand van de ANWB hebt kunnen spreken. Ik hoop dat ze gauw minder pijn gaat krijgen.
    Veel sterkte en Beterschap! Groetjes van Hanneke
  2. Paul:
    7 december 2014
    Heb je nog contact gehad met de spaanse Jose? De vriend van Michel. Wellicht dat je dan veel wijzer wordt. Heb je de reisorganisatie niet ingeschakeld . Die zitten er toch ook niet voor niets. Zij hebben waarschijnlijk ook wel iemand die als tolk kan functioneren. Veel succes verder en laat weten als wij een steentje kunnen bijdragen.
    Groetjes P.D. te D. weet je wel.
  3. Kathinka:
    8 december 2014
    Het bericht heeft inmiddels ook Friesland bereikt... jemig jongens wat een verhaal! Wat zullen jullie allebei enorm zijn geschrokken... heel veel sterkte en beterschap!
  4. Rolanda:
    hoi paul,
    ja er is contact geweest met jose en natuurlijk met de reisorganisatie, anwb enz. alles loopt nu. maar als tolk hebben ze alleen vrijwillgers beschikbaar.
  5. Uta:
    Hoi Ton,
    wat goed van je, dat je weer grapjes kunt maken over de Auto en het lawaai en ook, dat er nu eindelijk iemand is, die mer Nederlands kann en dus jullie kann helpen om dingen beter te begrijpen. En met de schone slaapster heb je groot gelijk, Josè ziet er gelukkig weer naar haarzelf uit, jullie allebei verder veel sterkte en geduld (meest nodig en meest gehaat woord waarschijnlijk ) toegewenst, veel liefs van Uta
  6. Marieke:
    9 december 2014
    Lieve Jos en Ton, wat een schrik zeg! Het nieuws is nu zelfs tot Frankrijk doorgedrongen. Gelukkig hebben jullie nu wat meer duidelijkheid over wat Jos precies mankeert. En dan ook nog jarig! Nou dus toch maar; van harte gefeliciteerd , doe rustig aan zou ik zeggen. Ik hoop dat je een lekker stukje taart mee naar binnen hebt kunnen smokkelen Ton. Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie binnenkort weer naar Nld mogen vliegen. Liefs Marieke, Gille en Marius.