Er gaat actie komen

6 december 2014 - Santiago del Teide, Spanje

Gister was Jos veel beter toen ik kwam zat ze te bellen met de alarmcentrale. Deze hadden de naam nodig van de behandelend arts nu die had ze,toen er die morgen eindelijk een arts bij haar bed kwam heeft ze hem waarschijnlijk gelijk bij zijn stropdas gepakt “what is your name?” de man had kans gezien zelfs twee namen te noemen, en daar gaat nu contact mee worden gezocht. De dag er voor heb ik naar die naam gevraagd bij de verpleegkundigenbalie verbijstering alom niemand die het wist het stond kennelijk ook niet in haar dossier, niet te geloven. Nee 5 minuten dan kwam de dokter ik heb een half uur gewacht, noppes… die middag is er ook geen dokter meer geweest. Tot mijn ergernis doen ze helemaal niets, ze ligt er al vanaf maandagavond, maar geen fysiotherapeut alleen kwam gister iemand uitleg geven over een apparaat dat al 3 dagen naast  haar bed staat. Ze moet hiermee haar longfunctie oefenen of zo. Dat is mogelijk een probleem voor de terugvlucht er zit vocht achter de longen of zo. Gister was niet benauwd ze at weer en heeft me ’s avonds in het appartement gebeld. Het gaat dus wat beter, maar echt zitten laat staan opstaan is nog niet ter sprake. Ik ga zo weer op weg 1,5 uur rijden maar dat is voor mij de meest ontspannende periode van de dag denk ik…

1. Paul:
    6 december 2014
    Ja erg snel en begripvol zijn ze daar niet. Wij hopen dat er gauw verbetering in komt. Veel sterkte beiden.

PaulD. etc
  2. Riekje:
    6 december 2014
    wel raar dat je nog niks weet. enfin misschien via de alarmcentrale. ligt ze in een gewoon ziekenhuis of in een privekliniek? dat is een wereld van verschil in spanje! Sterkte ermee en houd ons op de hoogte. speciale groeten voor jos. Riekje
  3. Mas:
    6 december 2014
    Heel veel sterkte Ton. We hopen dat de alarmcentrale snel wat voor jullie kan betekenen. Al dat "ongewisse" is natuurlijk geen doen. Jos, beterschap. We denken aan jullie.
  4. Peter:
    6 december 2014
    Blij dat er eindelijk iets gebeurd. Ik hoop dat de alarmcentrale iets kan betekenen. We wachten hieraf en langs deze weg sterkte, Peter
  5. Jean-Paul:
    6 december 2014
    Jongens wat een vreselijke toestand!!! Nu pas de blogs gelezen n.v.a. een mail van Rolanda. Is het vaste telefoonnummer naast het bed van José door te geven? Heel veel sterkte voor jullie beiden.
    Dikke kus, JP en Kitty
  6. Hanneke:
    6 december 2014
    Heel veel sterkte Ton en Jose, ik lees nu pas jullie blog na een email van Rolanda. Wat een narigheid. En vooral het gemis van de spaanse taal is dan zo naar.
    Ik hoop dat je gauw meer weet en gauw minder pijn heeft.
  7. Lexi nahon:
    6 december 2014
    Ik heb het nu pas gelezen,maar jullie weten nog niet
    precies wat het is hopelijk weten jullie gauw wat meer
    Heel veel sterkte veel liefs Lexi
  8. Irene Mul:
    6 december 2014
    ja alles gaat lekker op zijn spaanse tempo daar, vreselijk. ro en Thomas hebben ma's telefoonnummer voor wie dat wil. hopelijk nog maar een paar daagjes.
  9. Rolanda:
    6 december 2014
    Vanmiddag iets meer duidelijkheid gekregen: op 4 plaatsen een scheurtje/breuk in haar bekken/heupen/liezen. mn dus heel veel pijn in haar liezen en ze mag in ieder geval tot woensdag niet zitten, laat staan mobiliseren. daarnaast heeft ze vocht achter de longen, waardoor vliegen nog niet mag. Tot woe zal ze dus zowiezo blijven....gelukkig zijn nu alle contacten gelegd, dat geeft rust in de tent! afwachten en wordt vervolgd