Vlucht loterij

10 december 2016 - Playa Blanca, Spanje

Zaterdag besluiten we een zogenaamde rustdag te houden, immers zelfs wielrenners hebben daar in een grote ronde recht op. Hoe gaat dit in zijn werk, gewekt door het zonnetje in onze slaapkamer, gaan wij na het aankleden ontbijten op het terras, dus let wel geen ontbijt op bed. Het ontbijt bestaat uit heerlijke “blonde” broodjes, want witte klinkt mogelijk wat discriminerend. Het beleg bestaat uit door ons gevankelijk meegevoerde chocoladehagelslag, jonge Hollandse kaas en heerlijke HERO jam waarbij aangetekend dat de laatste twee gewoon hier in het winkeltje zijn aangekocht. Daarna gaan we wat lezen internetten en puzzelen heerlijk in het zonnetje, terwijl achter ons het appartement weer aan kant wordt gebracht. Wat zeuren ze nu thuis over de noodzaak van uren huishoudelijke hulp hier doen ze het in ongeveer vijf minuten. Dan wordt het koffietijd, hiertoe moeten we bijtijds besluiten want water koken duurt hier lang. We hebben elektrische kookplaten maar een holle ketel, dus zonder vlakke bodem  derhalve moet steeds het isolerende luchtkussen tussen ketelbodem en kookplaat worden opgewarmd of zo. Inmiddels heb ik mij gehuld in een alhier aangeschaft wit T-shirt teneinde de zonnewarmte zoveel mogelijk te weerkaatsen. Schaduw is op het terras niet voorradig en ik kan moeilijk bij de buren voor het slaapkamerraam gaan zitten, dat wel de hele dag schaduw heeft. Gelukkig stond er vandaag een lekker fris windje, dus het was prima uit te houden, alleen wat stil zo zonder poolbarmuziek. Na de lunch gaan we zwemmen, maar omdat ik mijn taks aan UV straling al heb gehad doen we dat binnen in het overdekte bad. Dan helaas de sauna is uit maar omdat ik er binnen ben gaan kijken komt er iemand uit het water die hem voor ons en zichzelf aanzet hoe fijn is dit alles. Ik geef toe het is wat tegenstrijdig op het terras tracht ik zweten in het zonnetje zoveel mogelijk te vermijden om dan in de middag in de sauna te gaan zitten, tja nu ik daar eens over nadenk… maar rustig is het wel. Even over de aanhef van dit epistel op vliegveld Groningen werd aan ons een papier uitgereikt met regelingen over vertraging en geld terug vragen. Volgens dit schrijven was er meestal sprake van overmacht hoewel een niet sluitende vrachtdeur niet met name genoemd werd. Enfin Jos googelde bij Transavia en er bleek een formulier beschikbaar dat we hebben ingevuld. Binnen een dag kregen we antwoord we hadden recht op restitutie, sterker nog binnen een week stond het bedrag op onze rekening, en ik kan wel vaststellen het was meer dan een “eigen geldje”!! Wat kletsen ze nu over sabotage ten deze door luchtvaartmaatschappijen ingeval van vertragingen?