Weer rustiger

14 december 2016 - Playa Blanca, Spanje

Ik ben wat achter geraakt met de verslaglegging maar ja, druk.. druk, en dat moet ik bekennen soms ook weinig fut. Goed zondag zijn we naar Puerto del Carmen gegaan om een hele reeks caches te zoeken. Dit lukte prima op twee na de ene lag op rotsen aan de waterkant en was alleen met eb te benaderen, nu gezien de flinke golven was hiervan geen sprake. En je kunt niet naar de havenmeester gaan en vragen kunt u het even eb maken, hij bleef dus liggen waarbij ik me wel af vroeg hoe blijft ie droog? Bij de andere moest je vragen in een bar, en wij houden niet van dit soort koppelverkopen dus, laat maar. Maandag hebben we twee caches gedaan bij interessante objecten van de vroegere waterhuishouding op het eiland. Er was dwars op de helling van een vulkaan een betonnen goot gemaakt die het regenwater naar een ondergronds uitgehouwen reservoir bracht. Volgens de beschrijving konden we door het kanaal lopen, maar soms stonden we dan voor een onbeklimbare wand van 2m we zijn maar langs het kanaal gelopen. We zaten hier tegenover een hogere top die we al eens hadden beklommen, ja toen we nog jong waren. Daarna hebben we taraahh drie caches kunnen verschalken waar we eerst met lege handen stonden, dat voelt lekker. Het was die dag wat rustiger overal, tja de ingezetenen, wat klink dat toch veel beter dan de inheemsen, moesten weer aan het werk. Ze zullen wel moe zijn want 4 zondagen in één week gaat niet in je koude kleren zitten niet. Dan moet je met de kinderen wat gaan doen, of zoals hier gebruikelijk is, ’s middags uitgebreid gaan eten in een restaurant na zo’n week zit ja dan wel wat vol. Dinsdag zijn we naar La Grasiosa gegaan daar schrijf ik nog wel over ik schiet nu al vol, de wond is nu nog te vers….