Met ut autootje

28 november 2017 - Fuerteventura, Spanje

Tja we hebben al heel wat gereden met het ons toebedeelde autootje, de wegen zijn hier prima meestal met een maximumsnelheid 90km/u. Naar het zich laat aanzien ben ik ECHTER ongeveer de enige die niet sneller wil rijden. Voortdurend is het postzegeltje dat bij deze auto voor achterruit moet door gaan dan ook verduisterd door een achter ons plakkende hoger gebouwde voiture, waarvan de bestuurder zit te popelen om er langs te flitsen. Gelukkig zijn de wegen hier vrij vlak want omhoog vindt ie niet fijn hij dan dat ik snel terug schakel, als we nog eens naar Madeira gaan dus maar geen Fiat500 huren met die steile wegen daar. Vandaag ging het bijna mis met de hoogte van de auto ik was een parkeerplek langs de weg ingereden maar door het regelmatig aanbrengen van weer een asfalt laag op de weg lag die een drempel lager zeg maar. Bij het weer de weg oprijden schuurden we met z’n buikje over het randje terwijl het toch maar om zo’n 15cm hoogte ging. Daarna gaan we over een half verharde weg, in deze worden regelmatig geschoven zodat er weinig kans is op te grote stenen op de weg. Buiten het wasbord effect ging het prima wel stoffig, dat wel. We kwamen bij een strandje alwaar een schip op de kust was gelopen, nu dan wel met de nadruk op was, ik had meer de indruk dat er van VVV-zijde een brok ijzer in het water was geplaatst een schip moest je er beslist omheen denken. We hebben een enorme grot bezocht en de groene vallei gezien, opletten dus dat er nog bezienswaardigheden overblijven voor de resterende tijd. De zuidelijke helft van het eiland hebben we buiten het schiereiland Jandia al aardig bekeken. Aan de westkust is er gemiddeld veel wind, sterker nog Jos woei uit één van haar sokken en ik moest serieus afdalen om hem terug te halen. De petten moeten daar echt strak gezet worden, op den duur komt er dus een voor rondom het hoofd, en thuis dan maar weer uitdeuken dus. De vraag is hier niet is er zon, maar is hij fel of wat gesluierd, aan de laatste geef ik de voorkeur want anders breekt het zweet je al snel uit, dat vind ik meer voor in de sauna. Bij het zwembad liggen ze al op de bedden onder ons terrasje als wij opstaan, maar dat ligt aan ons natuurlijk. Gekker is dat sommige er nog steeds liggen als wij aan het eind van de middag na onze omzwervingen in het bad gaan afkoelen. Ik moet daar niet aan denken, maar ja als je maar voor een weekje komt….. De caches liggen hier gemiddeld niet direct langs de weg dus we moeten er wel af en toe tegenaan, maar dit terzijde.

1. Riekje:
    29 november 2017
    Ik word helemaal jaloers lekker weer!
    Hier is het wat men noemt "guur" koud en een gemene wind. enfin we doen het er maar mee. nog vele mooie tochten en vooral een aangaande temperatuur. groetjes