fuerteventura 2017

24 november 2017 - Fuerteventura, Spanje

Ja we zijn er weer eens op uit getrokken, dinsdag zijn we aangekomen. Het appartement dat we hebben toegewezen gekregen is direct bij het zwembad gesitueerd. De ligbedden staan vlak onder ons terrasje, zolang ze daar niet gaan liggen paffen is het geen probleem. Het water wordt heerlijk verwarmd door de zon, en het moet gezegd die schijnt tot nu toe veelvuldig. ’s Morgens om halfacht taraahh schijnt ie rechtstreeks ons stekje binnen dus we gaan in het zonnetje, wat later weliswaar, ontbijten. Al met al hebben we dus niets te klagen! Wat niet zeuren over een ander appartement, mensen we vallen in een soort van gat, wat moet je dan…. Vragen over ontbrekende dingen blijkt niet zo zinvol, de na geleverde attributen passen niet. Een bak voor de oven is te breed, en van de achter gelaten stoppen voor de gootsteen kent er maar één die min of meer past. Als ik maar snel genoeg afwas en er niet te veel is lukt het anders moet de kraan er bij open. Het geleverde wijnglas noodzaakt ons om op zoek te gaan naar magnum flessen. Inmiddels hebben wij ons weer voorzien van een auto dus op naar de caches…  Overigens het auto huren was wel weer bijzonder in het kantoor gaf de juffrouw ons een prijs voor 24dagen?, ja zolang, maar zij zei erbij dat het mogelijk goedkoper was als we via internet bestelde!! Enfin na veel zoeken bleek dat niet zo wij terug dus. Echter één dag meer leverde een vreselijk veel hoger bedrag, ik zei dus doe dan maar 24 dagen. Toen ze mijn rijbewijs intikte kwam ze met een opmerking, jullie hebben op Gran  Canaria en op Tenerife ook al eens een auto gehuurd, U bent vaste klant. En ziet er kwam nu een bedrag voor 25 dagen tevoorschijn dat 2/3 van de oorspronkelijke prijs! Fijn wel. De volgende dag kregen we een Fiat 500 met schuifdak uitgereikt en zijn gelijk op pad gegaan. We hebben ons de eerste beste dag al weer veel te veel uitgesloofd, met 12km en 350 hoogtemeters, vandaag dus even dimmen. Oh ja ik mag niet teveel negatief doen van Jos in mijn logjes, maar het WIFI is om te huilen, gratis dat wel, maar we moeten naar de Receptie en daar is het nog zwakjes. Vlakbij is een soort restaurant met internet maar dan moet je wel ongeveer tussen de rokers gaan staan, en alleen tijdens de openingsuren. Dus misschien wat minder geleuter, en foto’s wordt misschien helemaal problematisch….

1. Paul:
    24 november 2017
    Wie zeurt krijgt een beurt. Ja er is altijd wat, je moet er mee leren leven. Ook nog problemen gehad op Schiphol of zijn jullie elders vertrokken. In ieder geval mooi weer wat wil je nu toch meer. In welke plaats of dorp zijn jullie nu neergestreken? Hier staat de Sint te trappelen en de wind waait door de bomen. Tussen de buien door is het soms heel aangenaam hoor.
  2. Peter:
    25 november 2017
    Was blij verrast te lezen, dat jullie met vakantie waren. Geniet er van. Wij hier in Zwolle hebben vandaag een nieuw natuur verschijnsel het lijkt droog en de zon schijnt.
    Na een week regen wel lekker.