Goud

29 november 2017 - Fuerteventura, Spanje

Er blijkt een nieuwe puzzelcache uit te zijn gekomen, de makers hadden hier 3 heel moeilijke puzzels geplaatst, die Jos met veel moeite heeft opgelost. Er loopt een halve afspraak dat we met hun naar de plekken meegaan die alleen met een 4W drive zijn te bereiken. Deze puzzel heeft betrekking op popmuzikanten niet zo ons ding dus eigenlijk, bovendien is het benodigde internet problematisch. Dus “even Delft bellen” al snel kwam er een tip en zoekrichting en na enige tijd puzzelen kwam er een oplossing tevoorschijn en bijna gelijktijdig een mailtje uit Delft “jullie kunnen gaan voor goud”. Bedoeld wordt je kunt de eerste vinder zijn…ach jee… Het was al donker dus morgen dan maar op pad. Draaien en onrustig woelen vannacht dus, en slechts door mijn ijzeren discipline kon ik het opstaan rekken tot 8.30 uur, welk een tijd… Ontbijten ik kon het in mijn zenuwen nauwelijks binnen houden. Dan broodjes halen en op weg, waarschijnlijk heb ik me nu voor het eerst niet aan de maximum 90 km/u gehouden, op naar Pozo Negro gelukkig hadden we de daar reeds aanwezige caches nog niet op het programma gezet, dus die konden gelijk mee genomen worden. Onverharde weg het maakt niets uit tot de aangegeven parkeerplek. Nerveus kijk ik omhoog allememaggies  dat ziet er heftig uit. Eerst gaat het steil omhoog maar eenmaal op de bergkam wordt het gelukkig vlakker, want een pauze inlassen… no way. Met onze laatste krachten bereiken we de cacheplek, maar ik ben niet meer bij machte om de wat zware sluitsteen van de cache te tillen. Eerst na enige malen diep ademhalen kan ik hem optillen. Jos maakt de doos open mijn hart gaat als een razende te keer en dan…. Pffft we zijn de eerste!!!, schier buiten zinnen schrijven we ons in in het logboek. Ik ga zitten om een heerlijk bakkie koffie in te schenken, maar helaas in onze haast zijn de benodigde ingredienten in het autootje, dat beneden trouwhartig op ons staat te wachten, achter gebleven. Maar niets kan ons nog deren we blijven de eerste tijd nog zo in een roes dat de afdaling kinderspel lijkt. Sterker nog voor we het goed en wel beseffen nemen we een duik in de oceaan terplekke, ik bedoel maar… Schoorvoetend moet ik bekennen dat ik, daarboven totaal van de wereld zijnde, verzuimd heb dit uiterst glorieuze moment digitaal te vereeuwigen.