Tauranga

22 januari 2016 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

Het is hier 21/1 acht uur in de avond als ik dit zit te tikken bij de Tulip Camper verhuur in Tauranga. We hebben hier een compleet appartement voor de eerste nacht, lekker gedoucht de laatste broodjes eten even jullie op de hoogte stellen van onze aankomst en dan naar bed. De reis was lang en van slapen komt niet veel in een vliegtuig, ja overdag is het vechten tegen de slaap maar als het donker wordt komen er lijkt wel balkjes tussen de oogleden zodat ze bijna niet meer dichtgaan. Eerst naar Dubai dat ging wel maar niet slapen van boven gezien ligt het vliegveld in een reusachtige zandbak. Ik zou de mensen daar in overweging willen geven om vooral veel helm te poten om het gestuif onder controle te houden. Maar wel raar dat je uit het vliegtuig komende direct weer gecontroleerd en door een poortje moet, maar alles went. Het volgende traject naar Sydney waar we een tussenlanding maakten ging met een Airbus A380 een joekel met twee “woonlagen”. Wij hadden rij 88 de allerlaatste hoe klein is die kans wel niet met 500 plaatsen, maar ja rij 33 was natuurlijk net zo bijzonder geweest, en wisselen no way helemaal vol. De traject was zoiets als 1200km 15uur vliegen, er zal dus wel af en toe van bestuurder zijn gewisseld. In Sydney moesten we ook het vliegtuig verlaten al moesten we er wel mee verder op het laatste rijtje. Hier stond de security ons ook al handenwrijvend op te wachten, ik mocht in zo’n kooi al op Schiphol en kreeg daarna te zien waar het allemaal niet deugde en niks alleen mijn metalen heup zelfs op een gummetje in mijn borstzak en op de papieren zakdoeken in verschillende zakken ging alarm af. Zelfs mijn oordopjes konden de toets der kritiek niet doorstaan, fijn wel zulk een afstelling als je een vliegtuig met 500 mensen moet controleren. Enfin de man vond het leuk spelen en liet het me allemaal trots zien. Op Auckland moesten we een complete vragen lijst inleveren, waarbij op voorhand al een penalty van 400 dollar in het vooruitzicht werd gesteld bij foutief invullen dan wel verzwijgen van informatie maar na wat aantekeningen konden we door de paspoortcontrole als gelukkige bezitter van een visum. Dan naar de douane weer vragen over het formulier en ook weer lange rijen, hier wreekt zich dat er nu vliegtuigen zijn die in een keer 500man voor de loketten brengen. We moesten naar controlerij 1 want het bleek dat het bezit van bergwandelschoenen wel een zeer ernstig vergrijp was. Nu de mijne waren nieuw dus de man moest wel even grinniken toen ik ze opgediept had. De van Jos waren gebruikt en de mogelijkheid van zaadjes in de structuur van het binnenwerk was niet uit te sluiten ze moesten gedesinfecteerd worden. Uiteindelijk na 1,5uur konden we de aankomsthal betreden, waar ik al snel iemand met een bord Mul zag die niet riep want hij had geen idee hoe hij het uit moest spreken, zei hij.

1. Riekje:
    22 januari 2016
    Hoi mensen, wat een eind vliegen He?? Wij hebben er geen zin meer in.
    Dat gedoe bij de douane in NZ dat werkt bij mij op de lachspieren, maar... het schijnt toch wel te werken, want ze hebben de excoten wel aardig onder controle. en zitten bijv.niet als wij in Berkenwoude met een vijver vol planten uit de tropen!!!
    Geniet van je tijd daar wij doen het ook hier. Groetjes Riekje
  2. Peter:
    22 januari 2016
    Goed te lezen dat jullie zijn aangekomen. Dat ze daar een tik hebben bij controle's, zier
    ook wel in de tv programma's. Veel plezier en mooi weer toegewenst.
    peter
  3. Paul:
    22 januari 2016
    Hallo down under! Wat een toestanden allemaal het moet toch niet gekker worden om iedere keer maar weer voor terroristen te worden aangezien. WE hopen dat verdere blaastesten en fouilleringen jullie bespaart blijven. Veel succes verder. Wij houden hier nog even vol om straks ook te vertrekken naar warmere oorden.
  4. Evert:
    23 januari 2016
    Hoi mam en pap,
    Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen! Wij zijn net teruggekomen van de Canarische eilanden (vonden de security daar al geestelijk slopend! Toch nog maar even wachten dan met NZ!). Heel veel plezier daar en vergeet vooral niet een mooie walvis-safari te doen, er zit van alles daar volgens mijn zeezoogdierengids…