Hicks Bay

25 januari 2016 - Hicks Bay, Nieuw-Zeeland

Tja even verdwenen uit de lucht, we hebben dan wel een Mobiele Hotspot dus in principe internet, maar we blijken dan wel in de geciviliseerde wereld te moeten blijven. Onze planning was om de dag een echte camping dan wel een natuurcamping, en bij de laatste is naar blijkt geen ontvangst en zeker geen stroom om de computer aan de gang te houden. Dus even geen bericht de vorige dagen. Vanuit Tauranga zijn we oostwaarts gereden langs de kust en hebben daar vrijdag al snel een camping gezocht vanwege de jetlag. Zaterdag verder oostwaarts langs de fraaie kust tot Opotiki waar we de bergen in zijn gereden en een flinke wandeling hebben gemaakt. Aan de start staat een wervend bord om de wandeling aan te geven, hier was het ook de laatste aanwijzing op een splitsingsbord na. Het was eigenlijk een rondwandeling maar in de beschrijving stond dat in tijden van veel water de rivier niet over te steken was bij gebrek aan bruggen. Nu aan onze zijde bleek het al lastig kleine zijstroompjes over te komen dus we zijn dezelfde weg terug gelopen, het pad was flink dichtgegroeid. Daarna zijn we naar een natuurcamping gereden in de buurt voor de overnachting. Zondag zijn we terug gereden naar de kust en verder oostwaarts gereden, langs de ene mooie baai na de andere. Onderweg werden we nog verrast met een waterval onzichtbaar vanaf de weg en toch maar 20m het bos in naar de cache prachtig. Uiteindelijk kwamen we bij zulk een idyllisch strandje dat we daar direct wilde overnachten. Op dit soort campings is alleen een WC maar hier kon je de oceaan in, dit in plaats douchen. Vandaag zijn we naar de meest oostelijke punt van het eiland, deels een gravelweg maar een hoog wasbord gehalte. Na terug rijden tot de doorgaande weg hebben we een camping gezocht met stroom net onder Hicks Bay. O ja dat heb ik nog niet gezegd, ze rijden hier allemaal aan de verkeerde kant van de weg. Sterker nog en vervelend voor ons is, dat ze dat ook van buitenlanders verwachten. Het rijden gaat best in een niet te drukke omgeving, lastiger is dat buiten het aan de verkeerde kant van de auto te zitten de richtingaanwijzer en ruitenwisser ook nog eens zijn omgewisseld. Moet ik rechtsaf dan gaat dus meestal de ruitenwisser aan. De richtingaanwijzer ipv de ruitenwisser hebben we nog niet gehad want het is hier schitterend weer zonnig en meer dan 25 graden, waarbij het in de nacht ook maar langzaam afkoelt.

1. Peter:
    25 januari 2016
    Ton dat van de richtingaanwijzer en ruitenwisser, heeft ook iets met leeftijd te maken.
    In de bus van Rode Kruis, waar ik af en toe mee rij, is het ook net anders dan in mijn eigen tuftuf, gevolg een sproeiwater over de voorruit, in plaats van richting rechts, maar went wel en tot heden roept geen van de passagiers oude man dus vooruit maar,
    peter
  2. Lexi nahon:
    26 januari 2016
    Om zo te lezen genieten jullie wel,
    ik heb gisteren me laatste chemo kuur gehad
    en nu maar afwachten op de uitslag
    Liefs Lexi