Soap het slot

23 december 2014 - Santiago del Teide, Spanje

Het lijkt er op dat de soap gewoon verder gaat, althans een beetje wel. Maandag kwam eerst de fysiotherapeut we hebben de man de foto’s laten zien van wat er gebeurd is, en de röntgenfoto’s die we uit Spanje mee gekregen hadden. Hij vond dat Jos het er nog best afgebracht had en daar klagen we ook niet over. Tevens vond ie dat Jos veel meer moest rusten overdag zo de helft van de tijd liggen, ai dat valt wat tegen. Nee een breuk in het bekken is geen lachertje, dat hadden wij ook niet beweerd overigens. De huisarts zou ook langs komen maar om 5 uur nog geen huisarts gezien, dus heeft Jos maar eens gebeld, …… ja hij staat net zijn jas aan te trekken….. De huisarts vond dat er het beste nieuwe foto’s gemaakt konden worden. Overigens hebben we naast de  röntgenfoto’s een brief met hoe of wat in het Spaans dan, kijk dat maakt het een stuk eenvoudiger. Hij beaamde het rustig aan doen tja want dan breekt het lijntje niet weet u nog. Later belde de assistente nog dat we eerst moesten bellen met het ziekenhuis of de foto’s gemaakt konden worden want Jos had in een buitenlands ziekenhuis gelegen, wat niet te ontkennen viel. Nee vanwege MRSA was foto’s maken niet mogelijk dus naar de huisartsenpraktijk voor het afnemen van een test. Ik heb die naar het ziekenhuis gebracht en wachten maar wat de uitslag is. Volgens de huisarts moeten de foto’s anders door mensen in  speciale pakken worden gemaakt, zeg maar van die asbestverwijderaars, mogelijk gaat het dan niet zo zachtzinnig lijkt me. De test kon afgegeven worden, nu niet dus afdeling bloedafname hele wachtkamer vol nummer 173 is aan de beurt en ik krijg 403!! Dat wordt een lange zit maar nee voor afgifte is denk ik speciaal de 4-serie want ik mag al snel mijn pakje afgeven. Dan naar de afgifte kunst en hulpmiddelen ook weer zo iets de rolstoel krijg ik gratis mee voor de krukken moet ik 4 euro per week betalen. 3 Jaar terug kreeg ik ze nog gratis, nu voor u hebben we toen een uitzondering gemaakt…. nee hoor sinds 2013 worden loophulpmiddelen niet meer gratis te leen gegeven. Maar als ik ze 13 weken huur kost dat 12,50 kijk dat noem ik korting en nu zal Jos ze gebruiken ook … Ik hoop dat nu alles vlot gaat verlopen en dank iedereen voor de ondersteunende en opbeurende reacties op mijn noodkreten. Je mag best weten dat ik wel eens heb zitten janken bij al die fijne reacties, en dat heeft er dan mogelijk weer voor gezorgd dat ik mijn agressie in het ziekenhuis in heb kunnen tomen denk ik.

1. Hanneke:
    23 december 2014
    Je bent een kanjer Ton! Je hebt jullie samen er maar weer mooi doorheen "geslagen". Fijn dat je nog even net voor de kerst van die gezellige Nederlandse gezondheid perikelen mag meemaken, anders hadden wij maar een saai stukje om te lezen.
    Dat van de mrsa beschermende kleding valt erg mee, niet te veel zorgen over maken. Fijn dat de fysio en de huisarts geweest zijn. Ik denk dat de rust tijden ook voor jou gelden Ton, in denk dat jij ook overuren hebt gemaakt. Laat jullie maar lekker vertroetelen met Kerst, komt vast goed!
    groetjes van Hanneke
  2. Paul:
    24 december 2014
    Hallo Odoorn,

Ja weer gewoon ABN spreken!! Valt niet mee zeker? Het lijkt wel of Jos Ebola heeft, straks moet je zelf ook nog als een maanmannetje aan haar bed staan. Maar laten we positief blijven en vooruit kijken en hopen dat ze na een aantal weken weer volledig de oude is. Wij wensen jullie met de kinderen hele fijne kerstdagen toe.
    P.D. te D.weet je wel.