Rustdag

5 februari 2017 - Madeira, Portugal

We zijn vandaag zo’n beetje op de helft, daarom hebben we ons eens een rustdag gegund. Het is onbewolkt en daar moet je wel van profiteren natuurlijk. We hebben zelfs gezwommen zo maar buiten in het verwarmde bad en daarna ons op een ligbed laten opdrogen. De bedden staan wat dicht op elkaar, er zijn immers veel kamers en eenieder moet de mogelijkheid van een zonnebad worden gegund. Gevolg als je op je buik in de gewenste richting ligt uitgestrekt, lig je wel bijna tussen de tenen van de buurman, ogen dicht maar, of het bed verschuiven. Overigens was het voor ons wel een wat onbekende sensatie zo’n zonnebad. De parkeerplekken bij het complex zijn eigenlijk te smal, want onze auto een Fiesta is nu ook niet breed te noemen, maar ik moet er wel ongeveer via de achterklep in en uit. Ik heb daar het volgende op gevonden ik parkeer schuin in, aan één zijde is uitstappen nu niet mogelijk maar de andere zijde biedt bijna dubbele breedte gna, gna. Afhankelijk van mijn bui blokkeer ik nu hetzij de bestuurder hetzij de passagier van de belendende auto’s, wie is toch die aso met die Fiesta? Het appartement is fraai met zeezicht vanuit het hele appartement, zelfs vanaf het toilet. Er is wel iets eigenaardigs, tussen onze deur en die van de buren zitten in de gang 3 deuren, die alleen met een speciale sleutel open kunnen. Mijn vraag is nu wat zou daar achter zitten? Gaan ze alleen in het holst van de nacht open om enge …. de gang op te laten? Ik doe gewoon mijn oordopjes in en hoor niks. Vanaf het balkon zien we beneden de boulevard, met veel hardlopers. Ook veel mensen die zeg maar heel geforceerd lopen, met abnormale armzwaaien, nee normaal lopen is er nauwelijks bij. Hoewel nu we het een hele dag bekijken blijkt dat het fenomeen zich niet tussen 10 en 17uur voordoet, het heeft zeker met de zonnestand te maken. Oh ja toen we hier aankwamen stond er een bakje met 2 thee- en koffiezakjes compleet met melk en suiker als welkom. Daarbij stond ook een fles water (3/4lt) maar heel raar daar hing een label aan met Euro 1,75? Navraag bij de balie leerde dat als het dopje er af was er inderdaad 1,75 in rekening wordt gebracht!, daar krijg je beneden in het winkeltje 6lt voor, ik zou bijna zeggen een wat “koel” welkom dus. Morgen gaan we als het weer het toelaat een flinke Levada-wandeling doen dan is de rust weer voorbij.