Routine

2 februari 2020 - Praia do Carvoeiro, Portugal

We hebben de routine van de combinatie van wandelen en caches zoeken weer opgestart. Maandag een route gelopen met 13 caches in het binnenland. Een aardige route waarbij iets te veel over asfalt moest worden gelopen. Omdat we geen brood meer hadden moesten we dat onderweg zien te kopen. Nu in het plaatsje Paderne vonden we wel een koffietent maar broodjes ho maar. De plaatselijke supermercado van wel 30m2 had keurig in plastic verpakte broodjes 3 stuks. Ik had wel het wat rare idee, hier ontstaat een logistiek probleem, nu komen ze straks niet uit met hun voorraad broodjes. Door ons toedoen moet er mogelijk iemand op een houtje bijten…. Genoemde broodjes hebben we op een bankje bij de kerk in het zonnetje genuttigd. Ons uitzicht werd o.a. gevormd door twee telefooncellen!!?? Zouden die nog wel verbinding ergens mee hebben en voor wie dan wel. Ook hier zie je iedereen met een smartphone lopen, sterker nog het lijkt de voornaamste bezigheid. We hebben ook een tocht in het binnenland gemaakt vanuit Silves, eerst een cache bij een molen, tjonge alles is hier open en dus in de wind waarom moet ie dan zo nodig op het hoogste puntje liggen. Hierna laten we de bebouwing achter ons en rijden door puur heuvelachtig terrein tot plotseling een restaurant! Auto aan de kant koffie, achter de bar worden twee minuscule kopjes gepakt maar na aanwijzen van grotere kopjes wordt er geknikt. Resultaat een minuscule hoeveelheid koffie in een veel te grote kop…. komen hier geen toeristen? Maar mensen genieten doen we vandaag voor het eerst, voorzichtig maar dat is altijd verstandig, het zwembad in. Enfin nadat het hart weer op gang is gebracht valt de temperatuur eigenlijk best mee, we waren zelf wat verhit zeg maar.

1. Irene Mul:
    3 februari 2020