Rotorua

6 maart 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Ik merk dat ik me schuldig maak aan enige verwaarlozing van het thuisfront. Onze mobiele hotspot is inmiddels beëindigd en in het weekend ook geen bibliotheken dus ik weet niet wanneer dit verzonden gaat worden. Na het fraais van Cathedral Cove zijn we doorgereden naar een natuurcamping. We moesten wel door een ford, dat is een plek waar het water over de weg stroomt, of wel waar ze gewoon geen brug hebben aangelegd. Donderdag hebben we net voorbij Waihi een pittige wandeling gemaakt in een gebied waar mijnbouw werd gedaan. We moesten een riviertje oversteken maar na al die regen waren de beloofde stapstenen onvoldoende om met droge voeten aan de overkant te komen, het werd dus een doorwading. De route liep door tunnels en over hangbruggen, en later over een heuvelkam terug, hier vond ook de doorwading plaats. We hebben gegeten in Waihi, Jos een omelet met frites en ik een pizza en kwamen in bijna donker op de camping ook in Waihi aan, dankzij onze Truus nog gevonden. Vrijdag via Te Arora naar de Wairera waterval een wandeling van 1,5 uur was nodig om hem te bereiken. Maar dan heb je ook wat het water valt hier zo’n 200m omlaag en ook nog over een flinke breedte. Het Hobbitdorp hebben we maar gelaten je kon alleen met een bus tour mee en moest daarnaast nog een flink stuk lopen en dat voor 50 euro pp. Voor 2 uur. We hebben vlak bij Rororua gekampeerd en zijn vandaag (zaterdag) naar de thermische verschijnselen gaan kijken. Bijzonder was dat de geisers in een ander park bleken te liggen, bij de buren dus, maar door ons ook prima te zien waren. Hierna langs het Okareka meer gewandeld waar we ook hebben gekampeerd. Zondag hebben we gewandeld, nou ja met een flinke klim er in, door het redwood forest en staan nu op een camping aan de westkant van het Rotoruameer. Morgen rijden we terug naar Tauranga om de auto in te leveren en dinsdag vangt de terugvlucht aan.

1. Jean-Paul:
    6 maart 2016
    Hallo Jose en Ton,
    net even de tijd genomen om al jullie foto's te bekijken. Geweldig!!! Alvast een goede terugreis gewenst en we horen elkaar volgende week.
    Liefs,
    JP en Kitty