Lanzarote

27 november 2016 - Playa Blanca, Spanje

Tja we hebben het koudere weer verlaten, want mijn knieën wilde wel weer eens in de open lucht. Nu kun je in Nederland natuurlijk gewoon in korte broek gaan lopen, maar mogelijk word je dan opgepakt als verwarde man of zo. We hebben voor Lanzarote gekozen omdat we dan zowaar vanuit Groningen konden vliegen. Of dit een verstandige keus was vraag ik me wel af. We waren ondanks zo’n beetje de eerste nachtvorst na veel krabwerk bijtijds op het vliegveld, of eigenlijk veel te vroeg dus. Mijn metalen heup gaf hier weer aanleiding tot groot alarm maar ik kon vermijden dat ik mijn riem weer moest af doen met alle gevaren van dien. Na uitgebreide handtastelijkheden mocht ik in de wachtruimte plaatsnemen. En uiteindelijk begon het instappen, maar we bleven rustig zitten afwachten hoe een ieder in een lange rij ging staan. Halverwege kwam de mededeling dat het instappen onderbroken werd daar een probleem met een deur was,  ik denk een van de van de vrachtluiken want met deuren wordt tijdens het instappen niet veel gedaan. Het instappen werd gestaakt en iedereen moest weer door de kou terug naar de wachtruimte. Tjonge wat een gezeur kom op zeg ik heb wel eens gereden met de achterklep wat open, zonder problemen. Maar nee er moest en zou een ander vliegtuig komen vanaf Schiphol, 20 minuten vliegen maar het duurde 3 uur voor ze Groningen Airport gevonden hadden, zeker de Tomtom vergeten. Ondertussen hadden wij een bon voor een drankje gekregen, verheugd gingen we op weg naar het restaurant, maar dit ligt buiten de beveiligde ruimte! Dus na het kopje koffie dat we met onze tegoedbon van 3euro net konden bekostigen moesten we weer door de controle. Inmiddels andere beveiligers want ja na 4 uur ben je wel afgepeigerd en komen er collega’s je aflossen. Ik probeerde nog wel razendsnel door het poortje te duiken maar tevergeefs…alarm… Maar u hebt uw riem nog om, ja anders zakt mijn broek af. Enfin uiteindelijk is men er van overtuigd dat deze bejaarde geen wapens met zich meevoerde, en konden we aan boord. Ruim 4 uur later dan gedacht stegen we op met een papier waarop stond geschreven dat geen zin had om te claimen, of we dat maar wilden onthouden, het was overmacht ja,ja … of gewoon slecht onderhoud en door wie dan wel…. Inmiddels zitten we nu al 2 dagen op Lanzarote heerlijk…..u hoort nog van ons.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jean-Paul:
    28 november 2016
    Ha vakantiegangers, heerlijk hoor even naar de zon. Vannacht heeft het hier weer flink gevroren maar de verwarming doet z'n best. Nou lui geniet er van. Wij kijken uit naar de Portugese zon in februari. Kus, JP en Kitty
  2. Peter:
    28 november 2016
    Ja je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben om in een korte
    broek te kunnen lopen. Geniet er samen van, groetjes van uit Zwolle
  3. Tina Mul:
    30 november 2016
    Puur uit nieuwsgierigheid, maar ik welk hotel en/of appartementencomplex zitten jullie? Voor de rest natuurlijk een fijne vakantie en geniet er van!!
  4. Hanneke:
    30 november 2016
    Wat een heerlijkheid dat je nog wat beleeft hebt tijdens je reis, anders konden wij niet zo'n gezellig stukkie lezen! fijne tijd
  5. Eef:
    1 december 2016
    Hoi bofferds Nou voor het weer hier is jullie planning perfect. Wij doen het maar met ongev. +6 gr. Maar het is gelukkig alleen buiten zo. Geniet ze maar lekker, doen wij het van jullie reisverslag . Groetjes Eef