Even pas op de plaats

11 december 2018 - Gran Canaria, Spanje

Ik had nog gezegd dat Jos zondag op haar verjaardag zou mogen bedenken wat we gingen doen, normaal bedenk ik dat en zij vindt dat wel handig. Maar zaterdagavond ging het flink mis ik kreeg aanvechtingen onderin, buikloop zeg maar. Niet te stoppen over het effect zal ik verder niet uitweiden, maar geloof maar dat ik aan het eind vaan de avond totaal uitgeput was van het steeds de trap op klimmen en later weer terug om nog net op tijd het toilet te bereiken. In de nacht onrust maar het toilet is nabij. Zondag niet eten en in de buurt van de trap blijven was het devies, een eigenaardige dagbesteding, dat wel, en niet lekker uit eten helaas. Maandag knäckebröd op het menu, maar het lijkt of er voldoende tijd tussen de toiletgangen zit. In de middag rondje meer van Soria prachtig even een korte stop achter een rots maar gelukkig geen trammelant. Avondeten noodlesoup en brood ik ben het vasten zat. Dinsdag de stoute schoenen weer aan een tocht dwars over het eiland naar het meer Chiraz aldaar een wandeling (naar een cache). Alles kits ik gooi alle remmen los we gaan terug via Aldea St Nicolas zeg, de Tom Tom kreunt bij de routeberekening. Ik dacht nog nu dat valt mee wat tijd betreft, maar gelukkig cheque ik hem nog even als hij definitief van de doorgaande weg af wil. De namen waar dit weggetje naar toe gaat komen me niet direct bekend voor. Raadplegen van de GPS doet mij terugdeinzen keren weg hier…. Ik ken dat weggetje eng smal geen vangrail ontzettend steil we hebben dat met een Fiat Panda gereden hij past net in de breedte en reed met beide banden links en recht over de hier en daar aanwezige witte zijstrepen. Nee ik wil de hele BC210 rijden nieuwe invoer nog meer gekreun van Truus maar er komt een nieuwe route. Onze favoriet op Gran Canaria weg 210 geweldig al zijn zelfs hier stukken waarvan je zegt als nu maar geen tegenligger verschijnt, maar met wat moeite lukt ook dat. Het water staat heel laag terwijl we hier ook ooit achter de stuwdam hebben staan kijken naar het water dat over de dam stroomde, maar dat was vroegerrrr toen was alles beter en vooral rustiger. Thuis direct naar Papa om te eten, een heerlijk Pizza we namen dezelfde Pizza Broncemar hij “schreef” op driemaal Pizza B. nee twee hij tellen Jos, hij en ik drie dus zo gaat dat daar maar de pizza was heerlijk, het bier minder want dat zat in een Heineken glas misschien…. Brrrr …niet aan denken naar zo’n rit smaakt ongeveer alles.

1. Bep:
    12 december 2018
    Hallo jullie beiden,
    Wat een pech hebben jullie gehad na zoveel dagen genoten te hebben. Ik neem aan Ton, dat de buikgriep, of wat het dan ook was, intussen verdwenen is, maar het moet wel heel vervelend zijn geweest wanneer de WC en de patiënt zich niet op dezelfde etage bevinden. Maar ook het probleem met het rijden op een weggetje waarop je niet wilt zijn en dat ook te nauw is om erop te keren vind ik een van de akeligste dingen waarmee je in auto geconfronteerd kunt worden. Gelukkig is het allemaal goed gegaan, anders had je dit stukje niet kunnen schrijven. Hopelijk is het vieren van je verjaardag, José, dan toch nog een beetje gelukt, als het niet op de dag zelf was, dan misschien erna.
    In elk geval wens ik jullie nog veel zomers plezier. Hier, in Eindhoven, vriest het vandaag.
  2. Peter:
    12 december 2018
    We zijn terug uit Lanzarote. Dus bij deze de gelukwensen voor Jos haar verjaardag.
    Verder een vraagje willen jullie kijken als je een 2 euro munt krijgt. Ik was voor een collega verzamelaar op zoek naar de nieuwe Spaanse 2 euro munt met de nieuwe koning er op. In Lanzarote niet te vinden. Misschien bij jullie wel. Al vast bedankt.