Behoorlijk aktief wel

8 december 2018 - Maspalomas, Spanje

Nee dat van vrijdag was een tussendoortje een “rustdag” eigenlijk, verder zijn behoorlijk goed bezig. Woensdag hebben we het eiland rond gereden eerst naar de westkust naar één van onze favorieten Pto de San Nicolas waar koffie gedronken hebben, ik zat weer fout dus cafe americano is zonder slagroom, en wat langs het keienstrand hebben gelopen. Daarna noordwaarts over de nieuwe weg met lange tunnels, maar ja geen avontuur dus maar een stuk van de oude weg gereden. Prima weg, hij ging naar iets van “verde” mooi uitzichtpunt de kar met de superdure versnaperingen stond er nog maar weinig passanten met zo’n nieuwe weg onderlangs. Enfin we vervolgde onze tocht tot we 6km verderop voor een groen hek stonden weg afgesloten, en waarom dan nieuwe vangrails? Die stonden waarschijnlijk al op de te doen lijst, maar het mooie nieuwe hek was wel verde dus. Wij terug en door het bleek dat de oude weg maar voor een klein stukje geblokkeerd was maar ja wel onoverkomelijk in Agaete zijn we niet uitgestapt het was onmogelijk de auto te parkeren dan naar de meest NW punt met vuurtoren we willen altijd de verste hoekjes opzoeken. Nu was het al met al zo laat dat we via de snelweg in goed 5kwartier naar huis reden. Donderdag zijn we langs een stuwmeer gelopen het moest gemakkelijk zijn bijna geen hoogte verschillen maar ja dan opeens weer ernstig gapende afgronden aan de kan van het meer en links rotswand. Ik snap niet waarom dan ook nog het paadje zeg maar wat smal moet zijn, maar wel een mooie tocht. Vrijdag weet u al, en vandaag even een missertje op het programma stond een tocht naar een cache die vanaf de weg 200m omhoog lag. Het ging al meteen fout op het aangegeven punt waar we een karrenpad moesten verlaten was niks. Wat lastig liepen we door oude boomgaard, of eigenlijk een struikgaard niet fijn tot we toevallig het pad kruisten dat keurig met steenmannetjes was aangegeven. Boven gekomen zoeken, zoeken en niks onder een grote ronde steen ja ja. Gelukkig had Jos op haar telefoon net bereik en wat bleek een vorige bezoeker had hetzelfde probleem gehad en de legger gebeld. Maar zijn aanwijzingen waren niet zo duidelijk alleen hij lag niet onder maar boven op de wand. Wij omhoog moeizaam maar ja het was een viertje dit voor kenners. Maar op een gegeven moment ging het echt niet verder. Nog eens lezen a ha bij de Pyramide waren we teveel links gelopen, wij nu ook dus. In de verte zag ik een Pyramide vormige stenen zuil. Daar naartoe en wat bleek over rechts kon je redelijk gemakkelijk boven aan de wand komen met de cache, we waren de derde bezoeker, nu hij zal niet overlopen worden denk ik. Wij hadden moeilijk gedaan voor niks en dank aan de doortastende voorganger. Zondag is José jarig dan mag zij zeggen waar we heen gaan, ik ben benieuwd.

1. Riekje:
    9 december 2018
    goede morgen mensen Jos van harte gefeliciteerd . nog vele van deze zonnige verjaardagen gewenst.van ons
    Groetjes en nog veel plezier ☺ Riekje