Nee het wordt nu wel duidelijk

8 februari 2023 - Praia do Carvoeiro, Portugal

We zijn nu helemaal los met het fietscachen, dus trappen we een serie waar niet alleen staat fiets toegestaan nee er staat ronduit “Fiets Yes”. Ik lees dit als je kunt de cache met de fiets bereiken, ik wil niet zover gaan dat ie vanuit het zadel te pakken is maar veel kan het niet schelen in mijn ogen. Nu de werkelijkheid is helaas anders aan de westkust betekende dit wel dat je voor de laatste afdaling van 40m de fiets dan wel op de nek moet nemen. Daar ik vanwege wat mindere “swung” inmiddels een fiets zonder stang berijdt is dit een onoverkomelijk probleem. Het laatste stuk moet dus weer op handen en voeten omlaag en weer omhoog. En dan die hints, hulpaanwijzingen om de cache te kunnen vinden…. ja, ja. Hint onder gestapelde stenen bij grote steen. Er is zelfs een foto bij van een stapel forse stenen.  Daar sta je dan bij een flink veld met stenen, enfin we hebben alle grote stenen rondom uitgegraven maar geen cache. Blijkt ie 10m afwijking te hebben, en ligt ook nog open en bloot onder een steen die grotendeels door een struik aan het oog was onttrokken, en waarop ook geen stenen zijn gestapeld. Vervelend is ook dat hier de hint vaak “boom” of “struik” is, in het Portugees dan natuurlijk. Terplekke staat er dan een afschuwelijke stekelstruik met een omtrek van 6 a 10m. Weliswaar geeft hem dan wel vinden extra voldoening maar toch… We hebben wel weer genoten van de schitterende uitzichten over de westkust. Dat genieten heeft dan zo’n omvang dat we de tijd wat vergeten, nu ja wel lopen te lang te zoeken naar teveel caches eigenlijk. Opeens lijkt het dan wel of het zonlicht anders wordt, de warmtestraling is eruit gehaald. Je wilt dan snel naar de immer trouw wachtende auto, maar snel fietsen maakt het dan nog kouder… het blijkt hier ook gewoon winter hoor….

PS

Ik weet niet waarom sommige foto’s omgevallen zijn maar ik kan ze nu vooraf rechtzetten, hopelijk helpt dat. Overigens wordt het pad van de caches Top Hill binnenkort naar ik aan neem geheel betegeld, we zagen al hopen tegels naast het pad liggen…