Luxe

23 februari 2023 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Zo weer terug in Carvoeiro na een uitstapje van 2  nachten naar het Eurotel Hotel in Altura. We hebben gewandeld langs het strand met Mia en Paul en ook nog rummiekub gespeeld. Ook hebben we hier een flink aantal caches gedaan met de fiets, in verband met het wat vlakkere terrein terplekke. Dat vlak zijn is evenwel maar betrekkelijk er moet ook daar geklommen en gedaald worden, dit in toenemende bij grotere afstand tot de zee. In dit verband moet me even van het hart dat de caches vaak op een “misselijke” plek gelegd worden, namelijk precies op het laagste punt tussen twee heuvels in. Je rijdt dan heerlijk omlaag maar moet onderaan fors in de hydraulische remmen met alle risico’s van dien. Niks de volgende klim al half gedaan met de opgedane snelheid van het omlaag suizen. Nee het wordt nu trachten op te stappen en voldoende gang te krijgen opdat we niet omvallen en dat dan bergop. Verzoek, cacheleggers kom op zeg leg ze lekker op het hoogste punt daar wil ik toch altijd wel even uitblazen. Dan dat hotel tjonge waarom is het daar altijd zo warm op de kamers, je wilt in deze tijd de airco niet op koelen zetten vanwege het risico dat je hem niet meer uit krijgt, en er in de morgen 2 ijspegels in de bedden worden aangetroffen. In de recensies werd lovend over het ontbijt (inclusief) gesproken en mensen het was geweldig. Als je van alle beschikbare heerlijkheden er eentje zou willen nuttigen, was een aftocht per brancard, na een act met een hefinrichting, zeker niet uitgesloten. Nee ik ben maar selectief te werk gegaan, desondanks moest de vooraf reeds klaargemaakte lunch worden weggegooid. Sterker nog in de avond was er nog immer geen sterke trek, wel gegeten maar bescheiden, en voor de zekerheid niet in het hotel. We moesten immers morgenochtend weer…..