De kustwandeling

22 december 2016 - Playa Blanca, Spanje

Dinsdag een wandeling langs de kust gemaakt vanuit Playa Quemada bij een kustwandeling denk je aan lekker langs het water lopen. Dat laatste klopte op zich wel alleen lagen er wat hoogteverschillen tussen. Ik zou alleen wel eens willen praten met die dronken lor die hier de wandelpaden aangelegd heeft. Tjonge wat kronkelen die er zit ongeveer geen recht stuk in, soms gaat het opeens haaks van het water af, en waarom?? Misschien om de steilste stukken te vermijden, nu ja oké maar het hoogteverschil moet toch overbrugd worden, aan het eind van de rit stond er bijna 400m op de teller en dat vind ik geen kustboemeltje. Om het nog wat ingewikkelder te maken leek het wel of er een volgend jaar een heel nieuw pad was aangelegd, evenwijdig maar wat hoger gelegen. Waarom waren ze soms vergeten dat er al een pad was gemaakt? Nee ik snap het niet zo het was erg verwarrend, je kunt er immers niet van op aan dat de paden gelijk uitkomen. Of dat één verderop is ingestort of zo nee ik geeft de voorkeur aan één duidelijk pad. Op het verste punt lag aan het eind van een strandje een soort grot waarin zeg maar een rommelmarkt zonder verkopers was uitgestald, rondom een in de wand aangebrachte Madonna. Ook was hier een heuse cactustuin aangelegd, met daar tussen fietsonderdelen die in de grond gestoken waren eigenaardig wel op zo’n afgelegen plek. Verrassend waren ook de vele kleine bloemetjes, sommige hellingen hadden blauwpaarse gloed van piepkleine bloempjes. Toen we net op pad waren heb ik nog omgekeken maar niks grauw een strak blauwe lucht, nu waren er toch wel weer uitgebreide wolkenpartijen, hierdoor ging mijn plannetje van een te watergaan toch maar niet door, verder was het een lekker dagje.

1. Paul:
    22 december 2016
    zorg maar dat je op de terugweg ook flinke vertraging hebt dan heb je de hele reis terug verdient.