Het hijgend hert….

15 maart 2020

Zo voelen we ons maar het is gelukt de jacht (op het cornavirus) te ontkomen. We kwamen om 18.45 hijgend achteromziend naar de Spaanse grens in Bayonne aan, na een rit van 1200km. Bizar om het gevoel te hebben zo ongeveer de enige op de weg te zijn, we zijn dat zeker als je meerekent dat wij ons wel aan de maximumsnelheid hielden. Portugal helemaal stil net over de Spaanse grens tanken dat lukt maar betalen middels een schuifbox in de wand, de winkel was dicht nu dacht ik het is nog vroeg. Maar nee alle restaurants onderweg dicht en vrijwel alle toiletten. Boven de weg borden met ontmoedigende teksten Verboden om ….. corona… we hebben het maar niet vertaald. Enfin we konden goed doorrijden en ongestoord de grens passeren. Ik hoor net dat Portugal morgen op slot gaat we hadden dan voorlopig niet meer weg gekund. Spanje gaat morgenochtend om 8.00 uur op slot. Hoewel moeilijk in te schatten is wat dat allemaal betekent beloofd het zeker niet veel goeds. In Frankrijk geldt ga niet de weg op maar we wagen het er morgen toch maar op. Het wordt waarschijnlijk alleen maar erger…