En zonder eten naar bed?

8 januari 2023 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Tjonge het was best lastig om gisteravond een eettent te vinden. Nu ja er zijn er zat natuurlijk, maar een aantal is op zondag of zelfs het hele weekend gesloten, heel anders dan in Nederland. In januari zijn er altijd meerdere zaken gesloten “for holiday”, okay die jaarlijkse periode is hun gegund hoor. Maar de spoeling wordt dus wat dunner. Daarbij komt dat men blijkbaar hier ook regelmatig spontaan de zaak een dagje of een weekje dicht gooit. Van alle gegevens op internet zoals: gesloten…. opent om 18.00uur…. kloppen er veel lang niet altijd, en Holidays worden hierin al helemaal niet meegenomen. Nee we mogen wel zakken stookhout kopen, kunnen we tenminste altijd nog op een houtje bijten……. ach gut ze hebben het zo slecht… Maar uiteindelijk toch een restaurant gevonden, maar bij binnenkomst werd er meteen naar de naam gevraagd! What! …niet gereserveerd… tut tut tut.. Nu dan kunt u bij de bar in een achteraf hoekje plaatsnemen, ver van het meer ordentelijke bezoekers dus. Maar er kon tenminste gegeten worden, en het dreigende… zonder eten naar bed .. was afgewend. Verder zijn we rustig het nieuwe jaar in gegaan, om 24.00 uur werden we nog verrast met een vuurwerkshow(tje) die we vanuit ons bed konden aanschouwen. Het duurde een kleine 10minuten maar was wel fraai, en zoals gezegd je hoefde er niet je bed voor uit, en dat had ook wel iets. Vandaag (8/1) de eerste dag vrijwel zonder zon, en zelfs onze wandeling moest worden ingekort vanwege dreigende luchten en toenemend gespetter. Maar ja dat na een maand… niet slecht, ik zou zeggen vooral zo doorgaan.