Bekijk het altijd van de zonnige kant…

4 maart 2015 - Santiago del Teide, Spanje

Ik ben wat achterop geraakt want …druk,druk….druk zondag zouden we in de bergen een eenvoudige tocht maken, maar net boven de 800m verdween het ons zo bekende zonnetje. Boven de 900m reden we al door mistslierten nog een geluk dat in de auto geen omgevingstemperatuur wordt aangegeven, we konden nu dus op de aangegeven parkeerplek onbevooroordeeld uit stappen… Allemachtig welk een kilte overviel ons we wilden niet eens proberen om met aangeritste pijpen en jack te gaan wandelen nee een plas voor de schrik en verder maar met het autootje (een Nissan Micra). Lager dacht ik optimistisch komen we onder de wolken die tegen de berg hangen uit en kunnen we ons weer door de zon laten koesteren. Mis dus, tot aan de noordkust wolken tot overmaat van ramp bleek de door ons vol verwachting gezochte Jardin Botanico ernstig in verval. Het avant-gardistische ontvangst gebouw was volgens onze gids uit 2005 nog niet geheel gereed. Nu we kunnen kort zijn nu nog niet dus, we konden de tuin alleen via een slinks achterommetje betreden maar er was niet veel meer van over jammer wel. De schade en schande wijs geworden dachten we maandag de wolken hangen op de noordkant we moeten het van de zonnige zijde bekijken we gaan naar de westkant. Eerst bleek het wandeltochtje van gister nu mogelijk in een wat gesluierd zonnetje, op het uitzichtpunt, in het zonnetje zagen we diep onder ons de zon overgoten westkust op weg dus maar. Wat hemelsbreed zo’n 3 km was bleek volgens Truus een route van ruim 15km, kortom er was niet direct een rechtstreekse route, op zich niet onlogisch we moesten ook nog 1000m omlaag. Volgens de gids was er één van de mooiste stranden wan La Gomera met een zandstrand van wel 200m. Wij zoeken maar er was aan de waterkant alleen sprake van een keienstrand want zelfs kiezels zou ik het niet willen noemen. In de gids vond ik later dat afhankelijk van het jaargetijde het zandstrand kleiner kon zijn dan wel geheel kon ontbreken!! Hoe zo staat het water in de oceaan in de lente hoger of zo?? Nee zulke dooddoeners lust ik niet. Maar het was een bijzonder fraaie omgeving afgezien van de soms eng smalle en steile toegangsweg.