Paparoa

20 februari 2016 - Paparoa, Nieuw-Zeeland

Tja zoek dat maar eens op. we zijn na wat klauterwerk naar uitzichtpunten op misschien wel het mooiste strand van Nieuw Zeeland het strand bij Piha ten westen van Auckland doorgereden in noordelijke richting. We hebben afgelopen nacht helemaal alleen op een natuurcamping gestaan. In de avond kwam alleen een ranger langs om het autonummer te controleren. Ik vond wel wat overdreven dat nadat ik vanmorgen van de “long drop” gebruik had gemaakt er direct een puttenzuiger aan kwam om een en ander te verwijderen. Het is weer prachtig weer dus na de wandelingen aan het eind van de morgen zijn we te midden van NZers te water gegaan. De reddingsbrigade werd direct op volle sterkte gebracht. Op het strand stonden twee vlaggen zwemmen alleen binnen deze zone. Welke straf er op overtreding stond was ons niet duidelijk. Lastiger was dat de vlaggen regelmatig verplaatst werden, tja houd je dan maar eens aan de regels. Na het opdrogen en het nuttigen van Plungerkoffie in de camper, hebben we dit heerlijke oord achter ons gelaten. De wegen rond Auckland zijn vreselijk druk ook op zaterdagmiddag, maar we hebben ons er door heen geslagen. Omdat ons karretje niet zo snel is, of omdat ik niet zo snel rijd vormt zich nogal eens een rijtje achter ons gezellig wel. Komt er een inhaalstrook dan stuift er wat langs. We staan nu op een eenvoudige maar zeer nette camping in Paparoa en met gratis internet. Morgen verder richting noordpunt…