Het zit er bijna weer op

21 december 2015 - Bahía Feliz, Spanje

Het weer hier op Gran Canaria is denk ik ook wel bijzonder, aan de noordkant van het eiland zitten de bomen nog vol met herfstblad, terwijl aan de zuidwest kant de amandel al volop bloeit. Ze zullen opkijken in Tejeda als ze eind februari hun feest hebben dat oorspronkelijk samen viel met de bloei van de amandelbomen. Vandaag waait het flink en soms valt er zo maar een heel fijne regen uit een vrijwel blauwe lucht. Na zaterdag verplichte rust gisteren een flinke bergwandeling gemaakt in de buurt van Puerto Rico met een royale vangst aan caches. Het was een gemakkelijke wandeling geweest, als wij maar niet zo eigenwijs waren. Tussen de nrs 1 en 2 van een serie hadden wij geen pad op de GPS kaart, wel terug dus wij terug, voor straf moesten wij toen een rotswand beklimmen waarover een pad liep maar wel met een touw hangend over de wand. Later bleek er van 1 naar 2 een zeer bruikbaar pad te zijn, wat hebben wij nu geleerd? Niets vrees ik want volgende keer doen we het gewoon weer fout. Bij de laatste 3 ook zo iets er was geen pad maar we hadden het pad waar we stonden natuurlijk gewoon terug kunnen lopen tot een dwarspad naar de volgende. Nee dwars over dat kan ook natuurlijk dat is veel korter, maar wel veel lastiger. Terug bij het zwembad was de zon al weg alle bedden waren opgestapeld, dat viel me tegen van de opruimer, ik had verwacht dat ie er twee had laten staan. Zo van anders pakken die etters ze toch weer van de stapel.