Vila Nova in Carvoeiro

4 januari 2022 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Nog even een anekdote vanuit het eerste hotel onderweg. Ga ik in de nacht naar het toilet, en wil Jos niet wakker maken dus geen licht aan. Zit ik en zoek met met mijn hand naar de toiletrol… klik… gaat de infraroodverwarming aan die ik voor het douchen niet had kunnen activeren!! Wat een licht geeft zo’n ding en hoe krijg ik hem weer uit, terugzetten van de WC-rol helpt niet. Teneinde raad laat ik het maar zo en doe de deur dicht, een tijdje later hoor ik klik en het streepje licht bij de deur verdwijnt… ook weer geregeld. Als we in het donker vertrekken krijgen we het volgende adres niet lekker in de navigatie. Het gevolg is dat hij me bij elke afrit van de snelweg wil hebben. Er staan bij die afritten plaatsnamen die ik nooit geleerd heb, dus gewoon door rijden. Alle instellingen lijken goed maar opeens gaat ie herrekenen en dan komt het goed… maar welk knopje was het nu? Ook heb ik in het donker het gevoel dat de weg steeds middels bochten naar rechts afbuigt. Als dat maar door blijft gaan wordt natuurlijk wel heel erg rommelig. Gelukkig blijkt het maar een idee te zijn. Gespannen naderden we gisteren de Portugese grens maar toen de navigatie ons van de snelweg afstuurde hadden we nog controle van vaccinatie- en testbewijzen gezien. Ik dacht dat het kwam omdat we via een kleinere weg reden, maar later bleek dat we bij de afslag al ruim binnen Portugal zaten. De test en zo zijn verplicht maar het wordt niet gecontroleerd bij de grens. Maar goed we zijn inmiddels gisteren om 15.30 uur in Carvoeiro gearriveerd. Hebben zelfs nog even van het zonnetje kunnen genieten op ons eigen plaatsje achter het appartement. Het grote genieten kan nu gaan beginnen, na een voortreffelijke nachtrust alhier. Vandaag werden onze wensen mbt het appartement direct gehonoreerd toen wij weg reden naar de supermarkt, zagen we wel 3 personen aankomen zeulen met: ligbedden 2 tuinstoelen een parasol en een wasmand. Ook waren alle kapotte lampen vervangen bij terugkomst… klasse. Vandaag kwam de aap toch nog uit de mouw, voorzichtige vraag U heeft toch wel een negatieve test… en of we die even bij de balie wilden laten controleren. Hebben we toch niet voor niks achter in de mond en neus laten peuren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl