Verkenningen

9 januari 2022 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Zo zoetjes aan hebben we Carvoeiro weer verkend, met onze dagelijkse wandelingetjes. Ik moet zeggen dat er heel weinig verandert is, enige pandjes die in aanbouw waren zijn bijna of helemaal gereed. Voor zover dat van achter de omringende hekken muren te beoordelen is. Nee het idee van een touwtje uit de brievenbus hebben ze hier al veel eerder verlaten dan in Nederland. Voorts zijn de enige merkbare veranderingen activiteiten van de gemeente. Kennelijk hebben ze een grote order geplaatst voor borden “doodlopende weg”. Uit ervaring weten wij nu dat het ook geen zin heeft hier in te lopen want het bord is hier ook op wandelaars van toepassing. Een andere verandering is het ophogen van alle verkeersdrempels, het worden nu meer lanceerplatforms als je wat ongeduldig bent. Maar mensen wat boffen wij, we hebben al 4 dagen geen wolkje gezien. We kunnen de hele dag in de zon zitten eerst aan de voorkant en in de middag op het achter plaatsje, genieten dus maar en ….vitamine D aanmaken. Gisteren is het ons dan in het vierde jaar eindelijk gelukt een zonsondergang te zien zonder wolkenbank aan de einder.

1. Riekje:
    9 januari 2022
    Geniet er maar van, hier bijna de hele week regen en niet boven de 6 Gr
  2. Kitty:
    11 januari 2022
    Dat het mooie weer maar aanhoudt....... Wij zijn er nu ook. Het begin is goed. Volgens buienradar vanaf 11 uit geen wolken meer en dan gaat de temperatuur oplopen tot 18(!!!) Graden Celsius ☀️☀️. Fijne dag.