Vervoer

24 januari 2019 - Carvoeiro, Portugal

Zo de auto is gebracht, via de reisleidster hebben we een deal gekregen zonder eigen risico. Normaal heb je hier bij autohuur een eigen risico van 1000 euro, dat met de luttele premie van ongeveer 10 euro per dag kan worden afgekocht. Dit is in ons geval vanwege 49 dagen huur niet zo aantrekkelijk. Maar nu kunnen we risicoloos, wat schade betreft dan, maar wel voorzichtig de weg op. We kregen zelfs een dubbele “update” van het gevraagde type. Ik werd dan ook wat nerveus toen na het belletje de auto is er, er beneden twee dikke Mercedessen en een BMW stonden… maar nee het bleek een Seat Ibiza te zijn. Ik vraag me nu wel af welke auto als klasse A, de goedkoopste, wordt geleverd. Enfin we zijn gelijk op pad gegaan naar Silves een heel oud stadje, ooit hoofdstad van het Moorse rijk op het Iberisch schiereiland. Er lag een cache maar dat had U al verwacht niet, een multi nog wel. Opdracht volg het rode pad tot aan een plek met gymtoestellen. Ai het pad ging twee kanten op, en u raadt het al wij kozen de verkeerde. Overigens had het nog veel erger kunnen zijn het pad vervolgde gewoon de weg misschien wel om het hele stadje heen, dus we hadden nog bijtijds een van afslagen gekozen. Het stadje lag op een heuvel met boven de kerk en het kasteel, het was al een hele klim om daar te komen. Eenmaal boven was ook de wandeling over de kasteelmuren een flinke tippel over niet vlak terrein met mooie uitzichten. Gister een flinke tocht gemaakt ik had een rondje gezien met caches dus daar gingen we weer. Een deel had met de auto gekund, onverharde weg weliswaar, maar niet het hele traject, dus wij kozen voor een wandeling. Meest een goed pad wel met grote plassen, het had afgelopen nacht kennelijk flink geregend. Dan heuvel op en af en weer op tot ai een cache terrein 4, dat is voor ons vaak te moeilijk. Terplekke stond een hoogspanningsmast dus ik maakte me al op voor een klim in de paal. Maar nee gelukkig lag ie gewoon onder wat stenen bij een van de hoekpalen, ik moest weliswaar bukken om hem te pakken maar om nu te zeggen T4 was wat overdreven. Aan het eind toen we alle dreigend blaffende honden weer van ons hadden afgeschud stond er 10km op de teller en een kleine 280m klimmen en ook weer dalen. Kortom voldoende frisse neus gehaald. Zo de zon komt inmiddels op ons balkon dus ik ga even opwarmen. Binnen moeten we wel de verwarming gebruiken en we hebben inmiddels de “zapper” onder de knie. De hostess zei je moet zoveel mogelijk zonlicht, en dus warmte, binnen laten komen, ja..ja.. Maar de huizen zijn er hier opgebouwd om het zonlicht zoveel mogelijk buiten te houden helaas. Maar ja buiten zitten is royaal mogelijk..

1. Bep:
    24 januari 2019
    Hallo José en Ton,
    Terwijl jullie naar buiten gaan om warm te worden, gaan wij daarvoor naar binnen. Jullie hebben het heel slim geregeld om net voor hier de ijstijd uitbrak, naar het Zuiden te trekken. Na de koude periode waarvoor jullie gevlucht zijn, begon het hier te sneeuwen. Nu is vriest het alweer een paar dagen zodat de sneeuw ook niet weg dooit.
    Ik heb dus met lichte jaloezie weer genoten van jullie verhalen. Hou het nog maar even vol in Portugal en geniet van de warmte, de zon en de bloemen. Zodra het weer lente wordt is het hier in Nederland ook wel weer fijn.
    Liefs en groeten, Bep