Verkennen

12 december 2022 - Praia do Carvoeiro, Portugal

We hebben de eerste week de omgeving wat verkend, vandaag hebben we de eerste fietstocht gemaakt, naar Ferragudo. Dat is wel even wennen een vlakke weg lijkt hier een uitzondering, nee het gaat dikwijls om serieuze stijgingen, en dan hoera ook weer afdalingen. In het laatste geval wordt het extra opletten want het wegdek heeft hier veel weg van een “Van Haasteren Puzzle”. Met de auto merk je dat niet zo maar met de fiets pas maar op, vooral als je flitsend snel omlaag gaat. Bovendien zijn er waanzinnig veel putdeksels aangebracht vooral in de strook waar wij fietsen. Maar ja opletten in het verkeer is altijd verstandig. De auto’s moeten officieel 1,5m ruimte laten als ze je passeren, sommige gaan bijna over de stoep aan de overkant, als die er is dan natuurlijk, toch wel anders dan thuis. Opmerkelijk is dat allebei onze GPSsen 21,5km aangeven voor de trip terwijl ik dat op de kaart helemaal niet kan terug rekenen. Zaterdag de eerste cache gepakt, ten noorden van Silves genaamd Top Hill3 en ja hij lag op het topje daarom hadden we hem voorgaande jaren links laten liggen. Maar ik zag nu dat je hem ook met de fiets kon doen volgens de legger dan, nu hij liever dan ik. Het laatste stuk was erg steil maar wel een breed pad. Gelukkig lag ie niet boven op het torentje want dat is voor ons een lastige klim. Op de terugweg langs struiken met gekleurde vruchten jet leek de Hof van Eden wel. Onderweg kwamen we langs het stuwmeer Odelouca, en nee het water was nog niet veel gestegen. De stuwdam lag er eigenlijk voor Joker bij, niet eens met zijn voetje in het water. Ik kan me voorstellen dat ze zich hier zorgen maken over de watervoorraad. Het weer is wisselvallig maar de meeste regen valt in de nacht. Vandaag wat winderig maar Top Hill kon in korte broek en T-shirt, nee genieten maar.

1. Riekje:
    12 december 2022
    Lekker, vaker mee het weer begrijp ik gelukkig.
    Hier is het echt winter brr overdag rond het vriespunt en snachts een beetje meer
    De vijver bij ons is bevroren!
    Geniet er an Dapper dat jullie daar fietsen hebben wij in het voorjaar gereden,
    Groetjes
  2. Kathinka:
    12 december 2022
    Jullie genieten alweer volop zie ik!
    Hebben jullie deze ook gezocht? GC158JW Down Under. Dan kom je op een wel heel bijzonder plekje...
    Veel plezier gewenst vanaf Aruba! Roelof en Kathinka
  3. José mul:
    12 december 2022
    Wel opgelost maar nog niet bezocht. Veel plezier op Aruba en gefeliciteerd met de tweeling