Puur natuur

5 december 2016 - Playa Blanca, Spanje

Het is hier nu wat wisselvallig, want als jullie genieten van een hoge drukgebied zitten wij hier met depressies in de buurt de temperatuur blijft nog wel heerlijk hoor maar een buitje kan zo maar verschijnen. Zondag zijn we naar het noordelijke deel van het eiland gereden, teneinde een multi fotocache tot een goed einde te brengen. De bedoeling was in een wandeling langs de kust van 1 km 12 foto’s te herkennen en in de juiste volgorde van tegenkomen te zetten. Nu dit is heel lastig vooral omdat er verschillende loopmogelijkheden waren. We kwamen langs een zwembad in een rotspoel alwaar eenieder in zijn blootje rond hing of lag. Op een bankje, waarschijnlijk van de badmeester of zo, hebben we alhier de lunch genuttigd. Ik zag een echtpaar naturist, zij lag op haar buik te zonnen, en hij zat daarnaast verwoed met een vliegenklap om zich een te slaan. Waarschijnlijk verkeerde zonnebrand want wij hadden geen vlieg in de buurt. Ik ging dus zitten wachten tot er een vlieg op haar achterste zou landen, maar helaas de lastpakken dachten, hij zit zo onberekenbaar om zich heen te meppen we gaan nog even niet landen, en wij moesten natuurlijk onze zoektocht nog voortzetten. Normaal wordt bij een fotocache een punt gegeven en de vraag is dan welke foto is hier gemaakt. Hier kon het gebeuren dat een foto van volgens mij een klein stenen kastje voor een lamp of zo op 2 meter, in werkelijkheid een enorm betonnen gevaarte op 150m was, overigens valt hier je oog nog wel op, andersom is het lastiger. Enfin de cache is gevonden omdat via een voor mij totaal onbegrijpelijke hint Jos de eindplek kon berekenen. Tijdens de wandeling daar naar toe bleek het hier om een geheel en al naturistengebied te gaan. De cachenaam Adam + Eva had ons al in de richting moeten wijzen natuurlijk. Overigens kwamen veel meer personen in het kostuum van de eerste tegen dan dat van de laatste, mogelijk lagen die meer in het zonnetje. Toen we over het eiland naar de noordkust reden ongeveer 5 km hemelsbreed maar wel 500m hoger, kwamen we in de mist en later regen, hier zagen we veel deltavliegers tussen de bergen, nee niet in adamskostuum natuurlijk, die waren hier in het geheel niet te bespeuren. Op zondag bleek het opvallend veel drukker met auto’s, dat beloofd wat want deze week zijn 2 extra  zeg maar zondagen voor de Spanjaarden, waarschijnlijk omdat de sint even weg is.            PS  geen foto’s deze aflevering.