Weer perspectief

13 februari 2021

Gisteren na drie dagen bewolking weer een zonnige dag, wat heet hij maakte bijna overuren van voor half acht tot kwart over zes, zonder een wolkje wordt het dan wat heet. Het zwembad moest zelfs enige verkoeling brengen en…aaii… dat is geen afkoeling meer dat heet bevriezing. Maar net terwijl ik met mijn ijslollystick act bezig was kwam er een dame van de organisatie langs die goed Engels sprak en ons erg “braaf” vond, waarvan akte. Maar belangrijker was dat ze ons weer verwarming van het bad in het vooruitzicht stelde. De verwarming zag geen kans de tot nu toe optredende afkoeling van het bad binnen de perken te houden. Nu ze ons bikkels bezig had gezien en wist dat iemand er gebruik van wilde maken ging de verwarming weer aan. Oh zit het zo, ik dacht nog wel dat het bad niet afgedekt werd teneinde er een ijsbaan van te maken. Nee zondag of maandag is het weer verwarmd, en gaat het dek er weer af. Na een uur kwamen er twee mannen het bad afdekken, ze hadden er kennelijk geen ervaring mee. Nee ze zagen zelfs kans het oprolmechaniek in het water te laten kukelen. Maar uiteindelijk was het toch netjes toegedekt. Toen we er ’s avonds langs liepen hoorden we de verwarming snorren in het machinehok, er stond 16,5 op het schermpje. We kwamen terug van “de plank” waar we met Kitty en JP van de zonsondergang wilden genieten. Maar er deed zeg iets eigenaardigs voor de zon ging niet onder, het werd alleen maar donker en kouder. Kort boven de kim hulde hij zich in een vooraf onzichtbare wolkenbank. Het was net of ie verlegen was om ons te laten zien hoe ie te water ging. Toen we over de plank terugliepen kwam er vanuit een volkomen vlakke zee opeens weer een golf die spetterend tegen en over de kliffen sloeg.