De noordkust van Gomera

11 maart 2015 - La Gomera, Spanje

Het weekend hebben we het wat rustig aan gedaan een paar caches hier in de buurt. Maandag zijn we langs de noordkust gereden, nu in de zon zag het er prachtig uit ruiger meer begroeide hellingen dan op het zuidelijk gedeelte. Ik heb me laten verleiden tot een rit naar Playa de la Caleta er lag een cache dus en het weggetje er heen was maar 5km om. Het was dat er een bordje stond bij de toegangsweg anders was ik er zeker niet ingereden. Een uitermate kronkelige weg smal en stijl nee niet wat je noemt ontspannen rijden. Maar aan het eind een aardig strandje met deels zandstrand!! Bovendien was er een restaurantje met goede koffie en een idyllisch omgeving. De terugweg is bekend dus rijd je iets sneller je bent er dan sneller vanaf niet. Tot in een zeer scherpe bocht… pas op een auto… remmen en daar stonden we zowat met de neuzen tegen elkaar. Ik heb weleens gelezen dat er volkeren zijn waar ze elkaar begroeten door met de neuzen langs elkaar te wrijven. Nu voor auto’s is dat zeer ongebruikelijk en beslist af te raden voor een huurauto in het buitenland. Enfin wat achteruit passen en meten en we konden elkaar passeren. Aan de oostkant kwamen we uit in San Sebastian de hoofdstad. Er was niet veel te beleven op onnavolgbare wijze door de steile straatjes gereden naar de vuurtoren voor een cache en in de tuin van de vuurtorenwachter geluncht. Er zijn een paar aardige straatjes maar ik had me er meer van voorgesteld. Tenslotte dwars over het eiland terug.