Maspalomas

25 november 2018

Tja we zijn weer eens de koude ontvlucht, en vrijdagavond hier aan gekomen. De vlucht was vanaf Eelde dus makkelijk bereikbaar en parkeren. De vlucht verliep vlot en we kwamen om 19.30 aan, na de koffers opgehaald te hebben werden via de Neckermannbegeleider naar een bus gedirigeerd. Nu ik geloof met 7 stellen in een grote bus niet tjokvol dus eigenlijk. Maar toen we met deze grote bus moeizaam door Playa del Ingles manoeuvreerden sloeg de schrik me om het hart. Wat een drukte en vooral wat vol is het hier, moeten we daar verblijven? Gelukkig toen hij door reed richting Maspalomas werd het gelijk rustiger, we zitten in Cordial Green Golf heerlijk rustig en kijken uit over een enorme golfbaan rustig vertier zeg maar. Op de vraag naar het verwarmde zwembad deed de receptioniste nog al ontwijkend nee technisch probleem volgende week…. Oh jee. Maar de volgende dag dat viel mee lekker water, had de technicus zeker als een verrassing willen houden. De bungalows zijn in een rij gebouwd het zijn maisonnettes we slapen dus boven, waar ook het toilet is, op tijd starten dus want je moet nog wel eerst de trap op. Alles is eigenlijk heel kneuterig, hoe ze kans zien een kitchenette onder de trap te verstoppen….. Maar het voldoet als je niet teveel onverhoedse bewegingen maakt aldaar. Alles precies voor 3 personen, maar wij zeiden tegen elkaar je zal hier met zijn drieën zitten, ik moet er niet aan denken…. Onze buren vertrokken gisterochtend, nee niet om ons denk ik… en in de middag verschenen er twee!! flink uit de kluiten gewassen Noorse stellen en dat ging allemaal in dat Hans en Grietje huisje. Ze moesten zelfs de fauteuil naar buiten halen om allemaal te kunnen zitten hadden ze binnen wel meer ruimte natuurlijk. Minder is dat er minstens één, mogelijk meer verstokte rokers bij zitten, wij hebben onze asbakken al aangeboden opdat ze minder vaak de hunne leeg hoeven te gooien, wij gebruiken ze toch niet. Het is hier heerlijk in de schaduw, Jos is net bij het zwembad in het zonnetje gaan liggen, want op ons miniterrasje hebben we veel schaduw vanwege bomen op de golfbaan die mogelijk de golfballen moeten tegen houden die een afwijkende boog beschrijven. Ik plak nog wel eens een fotootje van ons poppenhuisje bij een volgend verhaal. O ja we ontvangen hier gewoon Ned 1 alleen begint alles hier een uur eerder, het 8uur journaal dus om 19.00 uur, dus als je vooraf de afloop van een programma wilt weten gewoon even bellen.

1. Rolanda:
    25 november 2018
    Jemig, zo maar in 1 keer in het eerste appartement gebleven? of is er niets te ruilen? ik hoor iets over schaduw en rokers?
  2. Bep:
    27 november 2018
    Hallo zonaanbidders,
    Wat heerlijk dat jullie nu weer in de zomer zitten en dat alles met de reis en de behuizing zo probleemloos is verlopen. Jullie poppenhuisje doet me denken aan appartementen die Uta en ik ook van tijd tot tijd hebben. Maar wat slim dat de WC daar is waar ook de slaapruimtes zijn, want 's nachts een donkere (en meestal krakende) trap af te moeten lopen is niet leuk, weet ik uit ervaring. Hopelijk zijn die rokende Noren, niet ook nog typisch Scandinavische drinkers. Geniet van de zon, het zwembad en de omgeving. Ik vind het fijn, nu weer reisberichten van jullie te krijgen. Liefs van Uta en mij.