Dat was het dan weer

15 maart 2018 - Tenerife, Spanje

Zo we zijn inmiddels weer in Odoorn, en kunnen vaststellen dat Tenerife qua natuur waarschijnlijk het mooiste Canarische Eiland vooral door de diversiteit van bergen bossen in mooie rotskusten. Het is wat groot dus er moeten heel wat autokilometers worden gemaakt, en het is in de winter moeilijk vast te stellen aan welke zijde de wolken die er meestal zijn die dag zullen hangen. Met één doorweekte tocht hebben we het er goed afgebracht al zeg ik het zelf. Nadeel is wel de grote drukte, oh wee als je een tocht gaat maken die ook in een Rother wandelgids staat, je bent dan vrijwel zeker niet alleen onderweg, en dat wreekt zich vaak bij de beperkte parkeermogelijkheden. Maar over die wandelgids gesproken, de aanschaf van dit boekje was eigenlijk wat te hoog gegrepen waar in de gids de norm bij tochten een hoogteverschil van 700m is moeten wij ons toch echt bescheidener opstellen. Een stapje terug heet dat 400m voor een dag is toch wel de bovengrens en veel liever minder voor de ouwetjes. Dat is het fijne van het Geocachen je krijgt een route idee en kunt dit zelf uitbreiden tot een rondtour of er een heen en weer tocht van maken. Ik geef toe dat je er met de hoogtelijnen op je GPS kaart nog makkelijk instinkt maar als je het goed uit kient …. Ja, ja als….

1. Peter:
    15 maart 2018
    Goed te lezen dat jullie weer thuis zijn in Odoorn. Afgaande op alle verhalen hebben jullie het goed naar je zin gehad. Wat het weer betreft heb je pech want ze voorspellen een koud weekend, maar je kan ook niet alles hebben
  2. Uta:
    Dus welkom thuis nu, hopelijk vinden jullie het verschil van landschap, massa's en weer niet te erg en zijn jullie ook weer een beetje blij om thuis te zijn...
    In elk geval veel liefs en misschien ook een beetje plezier aan een beetje minder avontuur wenst Uta