Madeira (op herhaling)

24 januari 2017 - Madeira, Portugal

Gisterochtend of meer in de nacht zijn wij op weg gegaan om de sneeuw en koude in Odoorn te ontvluchten. Onderweg wat mistbanken maar Schiphol wordt op tijd bereikt. Dan bij de controle de grote verdwijntruc, alles moet in een bakje niets mag in de broekzakken blijven zitten, dus ik leg twee instapkaarten in het bakje op aan gene zijde te constateren dat er nog maar één in het bakje ligt. Na het poortje ben ik uitgebreid gevisiteerd hierbij is geen instapkaart tevoorschijn gekomen. Hoe kan dat nu? Een instapkaartenetertje misschien… Enfin ons wordt voorgespiegeld dat we bij de slurf een nieuwe kunnen laten uitprinten en zo konden we toch gezamenlijk op reis. Later die dag lazen we dat vanwege mist een aantal vluchten vanaf Schiphol geannuleerd werden vanochtend, watjes ik heb geen mist gezien bij het opstijgen precies om 6.30 uur. Hierop Madeira hebben we voor het eerst van ons leven een appartement waar we al eens zijn geweest, tja onze wensen worden hier vervuld, zoals daar zijn Wifi, een verwarmd zwembad en zelfs een sauna. Maar wel bijzonder zo’n herhaling is ons, heb ik uitgerekend, in 50 jaar nog niet overkomen. We stonden nog in het systeem en waarschijnlijk vanwege het klimmen der jaren kregen we een appartement op het niveau van de ingang, hoeven we ons niet meer de trappen op te slepen na een ongetwijfeld nog komende uitputtende dagtocht. Gister hebben we de omgeving opnieuw verkend, vandaag met de hotelbus naar Funchal waar we een onbegrijpelijk beschreven stadstour uit een onzer wandelgidsen hebben proberen te volbrengen hetgeen maar matig lukte. Morgen komt volgens plan de huurauto en dan gaan we los. Op het eiland van 90km lengte liggen meer dan 1000 caches, je hoeft bijna niet meer te zoeken, gewoon een willekeurige losse steen uit een muurtje pakken en daar is er weer eentje. De werkelijkheid blijkt echter wat weerbarstiger dus er gaat gezocht moeten worden. We houden jullie op de hoogte.

1. Peter:
    25 januari 2017
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en ook nog in een goed
    appartement zitten. Ik noem dat boffen, maar misschien heb
    je er wel recht op als je ergens vaker komt. Geniet ervan
    groetjes uit Zwolle