Te Kuiti

16 februari 2016 - Te Kuiti, Nieuw-Zeeland

Tja het is een plaatsje maar de hier gebruikte namen spreken ons niet zo aan. We zijn langs de oostzijde van het vulkaancomplex gereden en kregen opeens regen op ons karretje, echter toen we bij de natuurcamping kwamen moesten we alweer kijken is er een schaduwplek want de zon was alweer terug. De geplande lange wandeling leek mee te vallen volgens het bord bij de start was het maar een uur. Maar het pad begon al direct omhoog en omlaag te gaan, naar de eerste beek nu hier konden we glimlachend over heen stappen. Dan weer flink omhoog en op naar de volgende beek hier lag een brug overheen, zie je wel die eerste was een grapje. Het pad ging weer omhoog en u zult het misschien raden omlaag tot een beek waar overstappen uitgesloten was, geen brug alleen een eng smal stammetje overbrugde het kolkende water. Enfin met 2 stokken lukte ook hier de overschrijding. Dan verdikkie alweer omhoog en dus…precies, nu stonden we voor een brede stroom waar op de brug aanleg flink bespaard was. Wat nu… uiteindelijk de schoenen en sokken uit en waden, ja maar…. Waarna weer omhoog gelopen moest worden maar nu naderden we het eind, we kwamen op een weg uit waar het bord terug aangaf dat de tocht minstens 1,5uur was. Het traject was 4,6km en met al die ups en downs van bij elkaar 250m omhoog en omlaag dat gaat niet in een uur, nee stond hier extra aangegeven de 1uur was voor fietsers?!. Het einddoel was een smalle rotskloof waar zich een rivier doorheen perste. We konden het alleen maar vanaf de brug bekijken in de diepte. Tevens bleek dat het gewoon met de auto bereikbaar was…grrr. Terug weer waden en puffend tegen de klimmetjes op waarvan je al weet dat ze komen. Vandaag woensdag blijkt dat de regen een dagje eerder is gekomen, het heeft al de hele nacht licht geregend. Eenmaal op pad wordt er nog een schepje bovenop gedaan de tweede dag met echte regen we mogen niet klagen tot nu toe. We zijn aan de westkant langs het Taupo meer gereden en toen noordwest naar Te Kuiti alwaar we weer een Tokkie camping hebben gevonden, maar ja na 3 dagen in het wild moet er wel van alles worden opgeladen waaronder 10 batterijen, en de accu van de koelkast. Morgen lijkt het nog slechter te worden, kunnen we mooi “Glowworm grotten” bezoeken.