Goed aangekomen

5 december 2023 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Na een voorspoedige reis zijn we gistermiddag gearriveerd in Carvoeiro. Het werd een afwisselende reis, bij vertrek in Nederland een flink bevroren auto. Verdikkie een van de eerste vorstnachten dit jaar, maar het vorige avond in de auto geplaatste kacheltje maakte korte metten met de kou en het ijs. Onderweg eerst wat vlokken sneeuw, maar in Frankrijk schitterend zonnig weer, waarom schijnt ie meestal net langs de zonneklep? In Parijs gezellig druk, en één klein missertje hij zei over 200m rechtsaf maar hoever is dat, laat er nu een afrit precies nog binnen die 200m zitten en jawel…. Met kunst en vliegwerk weer op het goede pad gekomen ook hier werden we vergezeld door vele Parijzenaars. De eerste overnachting in Ibis Budget Chatellerault was ons bekend. Krap maar voldoende en deze keer 2 aparte bedden, hoefden we niet om de deken te strijden. Zondag prachtige zonsopkomst en verder steeds mooi weer, en dus mooie uitzichten in de sneeuwloze Pyreneeën. De tweede stop net voorbij Valladolid in Spanje bleek een prima hotel aan de snelweg. Alleen weer rare Spaanse ideeën over eten terplekke. Het restaurant gaat om 20.30 open maar bij aankomst was het er een drukte van belang!! Het buffet was open maar als wij daar een uurtje later gebruik van willen maken helaas, de keuken is dicht, de pot schaft alleen wat er nog in de vitrine staat….. we hebben toch nog lekker in ons eentje zitten schransen. Maandag het laatste traject met somber weer en regen. Bij aankomst is het droog met een sprankje zon. Vandaag een dipje met veel bewolking en wat gespetter, dus inkopen doen. Vanaf morgen wordt zon beloofd het genieten kan beginnen…