Genieten

4 december 2018 - Gran Canaria, Spanje

Dat is het wel hier zon overgoten, zelfs zo voortdurend dat ik in de morgen niet eens vol verwachting het gordijn opentrek om te zien of het zonnig is. Het is tot nu toe steeds gewoon vol zon. We doen het wat op ons gemak we hebben zelfs een dag op ons terrasje en in en bij het zwembad door gebracht, wat bedaagd dus we leren het nog wel. Gisteren een heerlijke wandeling op “het dak” van het eiland. We kwamen langs Roque Nublo en zijn blij dat we daar al enige keren naar boven zijn gelopen. Drie jaar geleden kon ik nog net de auto parkeren op de parkeerplaats. Nu stonden de auto’s over meer dan een kilometer langs de weg soms aan beide zijden geparkeerd. Hier hoeven we niet meer naar toe dachten we, en ietwat verontrust reden we naar ons startpunt, maar daar stonden slechts 3 auto’s. Tijdens de wandeling hadden we een fraai uitzicht op Roque Nublo en Tenerife met de Teide, en daar achter Gomera. Vandaag zijn we bij een strandje geweest dat bij naturisten in trek is. Ik kon me dus even in de sauna wanen, bijtijds bedacht ik dat enige delen van mijn lichaam vrijwel nog nooit de volle zon hebben gezien. Niet te lang laten bestralen dus maar. Helaas was het niet verantwoord daar de zee in te gaan vanwege rotsen in het water. Dan even over de auto hij rijdt prima, dat wel, maar waarom al die parkeersensoren? Als ik een auto nader bij het parkeren krijg ik pieptonen, de geluiden zijn voor de voor- en achterzijde verschillend. Als ik in de morgen met de auto weg wil rijden en hij blijkt krap ingeparkeerd o wee. Vooral als ik door een (on)gelukkig toeval de vorige avond keurig strak langs het trottoir blijk te hebben geparkeerd. Nu wordt het tricky zo gauw ik de sleutel omdraai begint een soort van tweetonige hoorn in de auto te tetteren. Vanwege de beperkte ruimte moet er enige tijd voor- en achteruit worden gemanoeuvreerd waarbij in het gunstigste geval de hoorn eentonig wordt maar dan wel veel indringender. Uiteindelijk ben ik eruit de zijsensoren willen dan nog even het laatste woord als ik kort langs mijn voorganger rijdt…..pffft. Ik neem in de morgen maar een extra pilletje tegen hoge bloeddruk denk ik, want oordopjes kan niet dan hoor ik Jos haar aanwijzingen niet.

1. Jean-Paul:
    7 december 2018
    Dat is het risico van het je bloot geven in Gomorra, dat ongetwijfeld vlak bij Sodom ligt😀