Duinen van Maspalomas

27 november 2018 - Maspalomas, Spanje

Na de eerste dagen volledig zonnig weer kwam er nu een wat bewolkte dag, het juiste weer dus om een tocht door de duinen van Maspalomas te gaan maken. Op zoek naar geocaches aldaar, ontlopen we nu de kans van flinke hitte en zonnebrand dus op weg. Het blijkt in het duingebied drukker dan een jaar of zes geleden overal blote mannen heb ik dat? Alleen blote mannen nergens een bloot vrouwspersoon, hooguit dames onder begeleiding van een man. Hoewel ik me afvraag wie wie aan het begeleiden is gezien bovenstaande. Ik voelde me in ieder geval een stuk veiliger door de begeleiding van “dameblanche’. Het was op zich overigens wel de moeite waard deze tocht door dit bijzondere gebied. Tot nu toe hebben we wandeltochten gemaakt om caches in de omgeving te bezoeken. Toen we zondag in de richting van Maspalomas liepen kwamen we cachers tegen die vroegen gaan jullie ook naar de “greet and meet” nu die was ons ontgaan maar we zijn er natuurlijk wel naar toegegaan gegaan. De bezoekers waren merendeels Scandinavische cachers. Maar ja nu na vier dagen hebben we natuurlijk wel alle windrichtingen gehad, daarom gaat er nu een auto worden gehuurd. Elke dag dus een flinke wandeltocht en na terugkomst heerlijk zwemmen in het verwarmde bad…. Goed bezig!!… Wat wel jammer is, dat door het toenemende verblijf met “all inclusive” er in de directe omgeving geen restaurant meer is te vinden. Toen we gingen kijken bij een pand dat uit de verte voor een restaurant had aangezien bleek dit een zaak te zijn waar je kon fitnessen, en in het belendende perceel bleek een kliniek te zijn gevestigd, voor als het mis ging zeker, of om al te fanatieke sporters weer op te kalefateren.

1. Kitty:
    28 november 2018
    Dat is dus lekker genieten. Wij hebben vandaag de eerst 670 km gereden. We huizen nu in een gîtes ergens op het Franse platte land ongeveer 75 km ten Noorden van Tours. Morgen 650 km. Naar San Sebastian alwaar we een stacaravan op een camping hebben gehuurd. Veel plezier van ons. Liefs.