Diverse activiteiten

1 maart 2019 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Even bijpraten want er zijn door ons al weer enige activiteiten ondernomen. Hoewel het betrof hier ook een activiteit van anderen, er was namelijk de wielerronde door de Algarve waarvan de tijdrit hier door het dorp kwam, tjonge sensatie… Er moest hier een eng klimmetje worden genomen alwaar wij ons juist halverwege hadden geposteerd. Aardig te zien hoe makkelijk het voor sommigen lijkt terwijl anderen naar boven moeten zwoegen. We hebben de westkust nogmaals bekeken, een ander deel weliswaar maar ook fraai. Minder was het bezoek aan een molen in het dorp Odeceixe die bleek op het hoogste punt te liggen, terwijl mijn GPS geen duidelijk berijdbare weg liet zien. Truus aarzelde niet en waar ik vreesde opeens vast te lopen of voor een trap te staan bracht ze ons via ietwat smalle straatjes feilloos naar de gewenste plek. Terug volgde we de opgestoken duim van een dorpsbewoner er van uit gaande dat die aangaf dat het een niet doodlopende route was. Een rechtstreekse verbinding met de Monchique had Truus niet dus weer via Aljezur, om daarna middels een onnavolgbare route naar het hoogste punt te klimmen. We hebben een cacherondje bij het stuwmeer Barregem du Bravura gelopen. Overmoedig geworden door de korte tijd die we daar voor nodig hadden ons ook laten verleiden tot nog een paar andere caches. Dat liep wat uit de hand met nog eens 2,5km heen en hetzelfde terug, langs arme blote kurkeiken. Vandaag een tocht door een getijde gebied waar flamingo’s te bewonderen waren. Een rondje over een dijkje door bijna Nederlandse wetlands met maar de angst als mijn petje maar niet afwaait… Afgerond met een waddenlooptocht naar een cache waarbij ernstig werd gewaarschuwd het tij in de gaten te houden, anders werd pootje baaien of een heuse zwemtocht in het vooruitzicht gesteld. Nu wij schichtig naar de zandbank tussen het water kijkend …is ie nu kleiner geworden of niet… op pad. Toen we cacherots bereikten gaf een lijn terplekke aan hoe hoog het water regelmatig komt. Flink hoog dus en daar de cache droog moest liggen lag die dan ook hoog (up volgens de hint). We hebben het tij getrotseerd door onderweg een pauze in te lassen en uiterst noncha de gevankelijk meegevoerde koffie te nuttigen. Ik loop er niet voor niets de hele weg mee te zeulen ja… kortom goed bezig geweest en waren voor de vloed binnen.

1. Bep:
    2 maart 2019
    Hallo lui,
    Leuk he, anderen te zien zwoegen op hun fietsjes en het zelf niet te hoeven doen? Van zoiets kan ik ook erg genieten. Maar jullie zijn zelf ook erg sportief. Bedankt voor het verhaal en voor de prachtige foto's. Geniet zoveel jullie kunnen van de zon en de lente. Liefs en groeten, Bep