Automobiel

1 december 2016 - Playa Blanca, Spanje

Tja we hebben ons weer van een automobiel voorzien, want al dat lopen daar slijten je zolen maar van. Zoals gewoonlijk krijgen we een grotere auto voor dezelfde prijs, een Opel Astra. Dus wij op pad en gelijk ging het mis, we reden naar de parkeerplek van een cache lopen de voorgeschreven 3,5 km en komen op een plek waar auto’s zijn grrrrr…. Hier is sprake van vermijdbaar lopen dus, de onverharde weg terplekke was op onze kaart niet aangegeven. Ik ga er voortaan van uit dat een aangegeven pad mogelijk ook berijdbaar is, hoewel officieel onverharde wegen niet zijn toegestaan…(gelieve deze tekst niet verder te verspreiden)… Nadat we lekker hadden gegeten werden we ingehaald door de invallende duisternis, vraag hoe krijg ik de lichten aan? niet dus. Gelukkig zat de verhuurder vlakbij en hij wees me op een knop links onder het stuur, op een tactische plek in het donker. Nu rijd ik al 45 jaar auto en altijd zit de lichtschakelaar aan de stuurkolom, en niet in de buurt van de ontgrendeling van de motorkap… ach het is even een weet. Wat erger is het alarm dat afgaat als de auto vindt dat ik te dicht bij een stoeprand, auto, steen of lantaarnpaal kom. Op mijn dashboard wordt dan de auto zichtbaar maar niet waar het onheil dreigt. Als het laatste nadert gaat de frequentie omhoog, als het één toon is zit je er waarschijnlijk tegen aan, meneer Opel mag ik a.u.b. mijn ogen gebruiken, i.p.v. mijn oren. Ik moet overigens nog uitproberen hoe hij op voetgangers reageert!!! Genoeg gezeurd. Dinsdag naar Costa Teguise gereden waar een cache gesitueerd bleek onder een bank. Hij is fijn terplekke zit een mindervalide man zonder been met een rolstoel er naast, en ik heb niet de lef om te vragen of ie even opstaat of zijn benen op wil tillen, de cache hebben we dus niet verschalkt.  Dan eentje op een berg met de kaart op de Gps nemen we de kortste route steilte 40graden geen pad hooguit sporen maar wel snel boven natuurlijk, de afdaling kiezen we minder steil. Ik had al het idee hier zijn we al eens op geweest, dat klopte toen konden we de cache niet vinden nu wel, is het toch nog goed gekomen. Woensdag langs de zuidwestkust langs El Golfo en de zoutpannen en een wandeling over het lavaveld dat 200 jaar geleden is ontstaan. Er was een pad gemaakt maar het liep van geen kant, gelukkig kan je bij de cache niet met een auto komen, dus hier was de benenwagen echt nodig. Oh ja voor diegene hierin zijn geïnteresseerd we zitten in apt. Caybeach Sun in PLaya Blanca.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl