Tenerife

20 januari 2018 - Tenerife, Spanje

Tja mensen we hebben het wat koude Odoorn de rug toe gekeerd en ons genesteld op het eiland Tenerife. Eigenlijk wordt het een soort van revanche voor het mislukte verblijf in 2014 na de valpartij van Jos. Ik heb beloofd voorzichtig te zijn, dus wees maar gerust. We zijn woensdagavond  aangekomen en hebben de reis zelf in elkaar gezet. Huur via een Duitse website, de vliegreis via good old Transavia, op deze wijze hebben we ons verzekerd van een reis van 8 weken. De lengte is vooral ingegeven om ons het rustig aandoen eigen te maken. We zitten in Poris de Abona dat is aan de oostkust halverwege het drukke zuiden en Santa Cruz. We zouden met de huurauto naar het dorp rijden en daar de tussenpersoon ontmoeten die ons naar het appartement zou brengen, best wel spannend in het donker maar te ging prima. We hadden zelfs nog tijd om wat eten te kopen. DE volgende dag ging het al direct mis toen we uit de supermarkt Mercadona kwamen zei Jos waarom staat het achterportier wat open? O jee de tablet verdwenen al was ie al wat ouder toch wel balen, en de Wifi hotspot die we net hadden ontvangen. We moesten wachten op de politie maar ja wat moet je als je ietwat schoorvoetend moet toegeven dat je de auto niet op slot had gedaan. De open en dichtknop zaten hier precies andersom als die van onze eigen auto, maar dat is natuurlijk nauwelijks een excuus. Bijzonder dat ze voor de Tomtom kennelijk hun neus optrokken die lag er nog. ’s Avonds kregen we al een nieuwe hotspot zodat  internet weer mogelijk is. Gister een mooie tocht door een rivierkloof, zonder water hoor, gemaakt. Er werd in de wanden veel gekletterd, en je kon de routes perfect volgen middels de witte magnesiumplekken terplekke van de handgrepen. Vandaag een tochtje in de omgeving met veel wind zo vlak aan de kust, maar het zonnetje schijnt hier rond acht uur lekker naar binnen, genieten dus maar.

1. Uta:
    20 januari 2018
    Wel jammer met het tablet en zo, maar als dat DE ramp van deze vakantie is, blijft het toch boffen....Geniet zo veel jullie kunnen
    veel liefs van
  2. Peter:
    21 januari 2018
    Ik belde naar Odoorn, geen contact, nu begrijp ik waarom. Ik dacht nog het kan niet aan mijn oren liggen want ik heb een apparaat gekregen. Maar zie de familie zit op Tenerife.
    Ik hoop dat jullie er van genieten. Doe in ieder geval voortaan de portieren op slot.
  3. Irene Mul:
    21 januari 2018
    ah als ze jullie tablet zagen liggen in de auto, dan is het eigenlijk maar beter dat ie niet op slot was, anders had je ook nog een nieuw ruitje of andere schade van open breken moeten betalen. hebben jullie al een nieuwe tablet kunnen kopen?
  4. José mul:
    21 januari 2018
    Nee ze zagen de tablet niet, die lag in het dashboardkastje. Er zijn hier mensen die aanraden de auto gewoon open te laten, weliswaar zonder waardevolle spullen, maar het voorkomt braakschade en een ingetikte ruit. Nee, we kopen hier geen nieuwe tablet, we hebben nog de laptops en de telefoon. Volgens zeggen zijn er hier een aantal criminele bendes aan de gang.
  5. Paul:
    21 januari 2018
    Toch een wapenvergunning of een bodyguard aanschaffen. Een lachzak wil ook nog wel eens werken.
  6. Jean-Paul:
    22 januari 2018
    Wat een toestand! Maar heerlijk dat jullie weer voor de zon hebben kunnen kiezen. Bij ons in de Algarve is het vanaf dag 2 alleen maar mooi weer. Hele dagen zon met temperaturen tot 20 graden. En als het wat koeler is dan brand het zonnetje zo dat we denken dat het 25 graden is. We hebben een actief programma: smorgens home trainer voor Kitty en een stevige wandeling voor JP. smiddags naar een boardwalk. Dat is zo mooi hier. Door verschillende duinen boven op de rotsen en over stranden lopen houten plankiers waarover de minder validen een lekkere wandeling kunnen maken. Verder veel ooievaars en flamingo's. Genieten dus. Nu 2 weken gehad, nog 8 te gaan. Lui doe net als wij: geniet er elke dag van. Wij vinden het in ieder geval heel bijzonder. Zo bijzonder dat we hebben besloten de volgende keer van 1 december (dus nog dit jaar) tot 15 maart weg te blijven. Het appartement is al aangevraagd!!! Liefs JP en Kitty
  7. Bep:
    23 januari 2018
    Hallo globetrotters,
    Wat een #$@** smerige dieven!!! Hopelijk is jullie ergernis daarover inmiddels verminderd en kunnen jullie genieten van zon, lente, en wandelingen (van het laatste snap ik het genot niet, maar weet dat er ook mensen zijn die wandelen leuk vinden.
    Heb nog veel, fijne en ontspannende dagen. Liefs en groeten, Bep